نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 14:10

لزوم اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا برای تامین آب غرب گلستان

گرگان- استاندار گلستان گفت: پروژه شیرین سازی آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی پایدار مردم غرب استان ضروری بوده و با موافقت سازمان برنامه و بودجه، صندوق بازنشستگی آماده سرمایه گذاری در آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه صبح دوشنبه در نشست با مدیر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص رفع تنش آبی در گلستان، اظهار کرد: گلستان جزو ۴ استانی است که در جلسه هیأت دولت به عنوان استان دارای تنش آبی تعیین گردیده و هیأت دولت اعتبارات ویژه ای را برای رفع این مشکلات مصوب کرده است.

وی با اشاره به پروژه سد نرماب، بر ضرورت تسریع در اجرای این پروژه که آب شرب بهداشتی ۵۳۵ هزار نفر از مردم شرق استان را تأمین و تضمین می‌کند، تاکید کرد.

استاندار گلستان مشکلات تنش آبی در استان گلستان را جدی دانست و گفت: نیاز است با همکاری سازمان برنامه و بودجه پروژه‌های عملیاتی تأمین کننده آب شرب پایدار با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی ادامه داد: پروژه شیرین سازی آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی پایدار مردم غرب استان ضروری است و با موافقت سازمان برنامه و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی سرمایه گذاری در این پروژه را دارد.

در ادامه فرخ مسجدی، مدیر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تلاش ما رفع مشکلات تنش آبی در گلستان است و می‌کوشیم با توجه به پروژه‌های عملیاتی این مشکلات را با سرعت بیشتری مرتفع سازیم.

وی افزود: میزان بهره گیری از آب‌های زیرزمینی در تأمین آب شرب مردم گلستان بسیار بالاست و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای تأمین آب آشامیدنی پایدار در این استان ضروری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397560

مهمترین اخبار ایران و جهان: