نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 17:55

خبرنگاری یک نوع رسالت است

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: خبرنگاری یک نوع رسالت است و کسانی که رسالت و تکلیف خود را انجام دادند در تاریخ ماندگار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، ظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: کار خبرنگار حرفه نیست بلکه رسالت است که پشتوانه آن تکلیف است که اگر ادا نشود مجازات دارد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ کسانی که رسالت خود را ادا کردند ماندگار شدند، ابراز کرد: حضرت زینب(س) در بحث محتوای خبر و انتخاب جملات و واژه‌ها برای انتقال مفاهیم عاشورا رسالت خود را به نحو احسن انجام داد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان افزود: حضرت زینب(س) در حماسه کربلا تیترهایی انتخاب کرد که ماندگاری کربلا را تضمین کرد و این موضوع اهمیت کار رسانه را برجسته می‌سازد.

وی با بیان اینکه همانند واقعه عاشورا و رسالت حضرت زینب(س) انقلاب در انقلاب می‌ماند اگر رسانه نبود و دفاع از حرم می‌ماند اگر تبیین نبود، یادآور شد: رسانه شهید حججی را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام بیگدلی خاطرنشان کرد: امروز در هر کجا قدم برمی‌داریم مردم شیعه را انتخاب می‌کنند و آتش زدن قرآن تاثیرگذاری آن را نشان می‌دهد و بیانگر این است که دشمنان از همه‌گیر شدن آموزه‌های اسلام هراس دارند.

وی در مورد اهمیت موضوع تبیین با استناد به ایات قرآن تصریح کرد: قرآن می گوید اینها را می‌گویم تا قلبتان آرامش یابد و در جای دیگر متذکر شده که تاریخ علم است و اگر تاریخ و علم را نگوییم مردم به آینده امیدوار نمی‌شوند تا مقابل ظلم بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: در جایی دیگر قرآن به منفی‌نگری تاکید می‌کند؛ چراکه کافر و منافق را باید پست جلوه داد و در آیاتی بیان برخی موضوعات را تذکری به مومنان می‌داند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435916

مهمترین اخبار ایران و جهان: