نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:12

ضرورت آگاه‌سازی ساکنین حاشیه مسیر ریلی زاهدان- خاش

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق بر ضرورت آگاه‌سازی ساکنین حاشیه مسیر ریلی زاهدان - خاش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجید ارجونی امروز در بازدید اصحاب رسانه از مسیر ریلی زاهدان به خاش اظهار کرد: نیاز به یک فرهنگ‌سازی در حوزه ریل است چرا که در این زمینه با معضلاتی از جمله پرتاب سنگ توسط کودکان، برخورد احشام و ورود غیرمجاز وسایل نقلیه به محدوده ریلی مسیر زاهدان خاش است.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق افزود: این مسیر به تازگی راه افتاده و با راه‌اندازی خط ریلی زاهدان چابهار ترافیک سنگین خواهد شد.

وی ادامه داد: در مسیر زاهدان تا فهرج تا حدودی ایمنی برقرار است اما مسیر زاهدان خاش نیاز به اطلاع‌رسانی و بالابردن سطح آگاهی برای افرادی که در حاشیه ریل سکونت دارند، است که در این راستا جلسات متعددی با معتمدین و ریش‌سفیدان برگزار شده است.

ارجونی بیان کرد: ایستگاه خاش یک هدیه از سوی دولت به مردم استان بوده چرا که هزینه سنگینی برای امکانات گسترده آن صرف شده است.

وی گفت: قطار هر روز از ساعت ۷ و نیم از خاش به سمت زاهدان و از ساعت ۱۵ و ۳۰ از زاهدان به سمت خاش حرکت می‌کند.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق افزود: با توجه به سرعت قطار و شیب و فرار مسیر ریلی، از زمانی که لوکوموتیوران فرد یا دام و یا شی را روی خط مشاهده کرده و اقدام به ترمز می‌کند تا لحظه توقف کامل، مسافتی حدود ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ متر را طی می‌کند و شاید در این زمان  اتفاقات ناگواری رخ دهد.

وی یادآور شد: در حوزه رسانه، قلم خبرنگاران می‌تواند به ما کمک کند چرا که با علم و آگاهی می‌توانند نقاط ضعف و قوت را گوشزد کرده و همچنین نسبت به آگاه‌سازی مردم حاشیه خط ریلی برای ایجاد ایمنی تلاش کنند.

ارجونی تصریح کرد: امیدواریم با اتصال به خط چابهار شاهد اشتغال و توسعه اقتصادی استان باشیم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434616

مهمترین اخبار ایران و جهان: