نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 22:07

رییس جمهور آفریقای جنوبی: حضور رئیس جمهور ایران در نشست بریکس اهمیت ویژه‌ای دارد

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در دیدار وزیر خارجه کشورمان با وی ضمن ابراز خرسندی از پذیرش دعوت از آقای رئیسی برای حضور در نشست بریکس، گفت که حضور رئیس جمهور ایران در این نشست برای آفریقای جنوبی حائز اهمیت است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی در پرتوریا حضور دارند، بعد از ظهر امروز پنجشنبه 19 مرداد با آقای رامافوزا رییس جمهور افریقای جنوبی دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط خوب و روبه رشد دو کشور و برگزاری موفق پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، از نهایی شدن توافقات سازنده بخشهای مختلف و آماده شدن چندین سند همکاری ابراز خرسندی نمود.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین از پذیرش دعوت از جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت رییس جمهور کشورمان در اجلاس سران بریکس خبر داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به جایگاه مهم ج ا ایران در منطقه غرب آسیا و جایگاه آفریقایی جنوبی در قاره آفریقا و توانمندی های دو کشور در زمینه های مختلف، از توسعه همکاری ها استقبال کرد.

آقای رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام به رییس جمهور کشورمان و اظهار خرسندی از پذیرش دعوت وی از سوی جناب آقای دکتر رئیسی جهت شرکت در اجلاس سران بریکس و همچنین سفر رسمی دوجانبه پاییز به آفریقای جنوبی، سفر ایشان را مهم ارزیابی کرده و اضافه نمود که حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس بریکس از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مورد توجه آفریقای جنوبی قرار دارد.

ایشان اضافه نمود که اجلاس سران بریکس در جهان مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و آفریقای جنوبی علاقه مند است تا جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشور دوست آفریقای جنوبی، به عضویت بریکس پذیرفته شود و تهران در این خصوص، حمایت کامل پرتوریا را دارا می باشد.

رامافوزا افزود: ما از توافقات حاصله در کمیسیون مشترک خوشحالیم و آماده اجرای توافقات می باشیم.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سفر رسمی رئیس جمهور ایران چندین سند همکاری به امضا رسیده و در زمینه های مختلف ، همکاری دو کشور جنبه اجرایی به خود گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1436316

مهمترین اخبار ایران و جهان: