نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:39

فارس من| وعده مسؤولان فومن جهت تکمیل یادمان شهید گمنام

فرماندار و شهردار فومن وعده دادند تا در طی ماه‌های آینده، اعتبار لازم جهت تکمیل یادمان یک شهید گمنام خفته در پارک این شهر را در اسرع وقت تأمین و این قطب فرهنگی را به زینت شهری فومن، اضافه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس،  سامانه‌ای برای ثبت و پیگیری مطالبات مردمی است که طی سال‌های اخیر راه‌اندازی شده و خادمان رسانه‌ای مردم در آن متعهد شده‌اند تا در سریع‌ترین زمان موضوع ثبت‌شده مردم را پیگیری و به اطلاع آن‌ها برسانند.

اخیراً مطالبه‌ای با عنوان «درخواست ساماندهی گلزار شهید گمنام در فومن» در سامانه فارس من ثبت شد که در آن مطالبه گر مطرح کرده بود: « طی مسافرت به رشت و شهر فومن توفیق زیارت شهید گمنام در پارک شهر فومن را داشتم واقعاً خجالت کشیدم از وضعیت مزار این شهید گمنام، پیگیری بفرمایید، نباید مزار شهید آن‌هم در پارک شلوغ شهر این‌گونه رها شود. امید است مسئولین متولی کمی به خود بیایند و احساس مسؤولیت کنند.شهیدی که جانش را برای همه ما فدا کرده امروز ما وظیفه‌داریم بهترین یادمان را برای این شهید مطالبه گری کنیم.»

به گفته محمدرضا داوطلب قاضی محله مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسؤولیت ساماندهی و نگهداری گلزارهای شهدای گمنام مربوط به اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و ارتباطی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارد!

سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز با اشاره به تلاش‌های مسؤولان‌ شهرستان فومن اظهار کرد: فرمانداری فومن اذعان کرده که تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به شهرداری جهت تکمیل یادمان شهید گمنام پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه رقم تخصیص‌ یافته به شهرداری فومن قرار بود در اختیار هیئت امناء شهید گمنام قرار بگیرد، افزود: قرار بود این یادمان به‌صورت مردمی و امانی زیر نظر یکی از مهندسان جهادی شهرستان اجرا شود اما متأسفانه تاکنون شورا و شهرداری موفق نشدند تا این مبلغ را تأمین کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نصب ستون‌های اصلی و دایره‌ای در یادمان شهید گمنام فومن گفت: پیشرفت فیزیکی فعلی احداث یادمان شهید گمنام با هزینه شخصی یکی از جهادگران بوده و تاکنون ریالی به وی از بخش دولتی و نیمه‌دولتی پرداخت‌ نشده است.

کاظم قربانی شهردار فومن نیز در همین رابطه بیان کرد که برخلاف ادعاهای مطرح‌شده، هیچ سندی مبنی بر اینکه ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل یادمان شهید گمنام تخصیص‌ یافته باشد در دسترس نیست.

وی، کمک حداکثری برای احداث یادمان شهید در فومن را وظیفه‌ای فراسازمانی شهرداری برشمرد و افزود: شهرداری علاوه بر اینکه تاکنون کمک‌هایی نظیر تأمین بخشی از این مصالح را داشته، مصوبه‌ای را جهت موافقت شورا برای احداث و تکمیل یادمان شهید گمنام از شورای شهر را نیز درخواست و خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفته است.

به گفته شهردار فومن، اعتبار لازم برای تکمیل یادمان شهدای گمنام فومن اوایل شهریورماه سال جاری در اختیار مجری طرح قرار خواهد گرفت تا به‌ زودی این قطب فرهنگی در شهر آماده بهره‌برداری مردم قرار گیرد.

موسی فکور فرماندار شهرستان فومن نیز در همین رابطه با اشاره به ساخت فاز نخست مزار شهید گمنام مدفون در فومن، اظهار کرد: هزینه‌های احداث فاز نخست از محل خیرین و کمک‌های مردمی و همچنین مساعدت شهرداری‌ها بوده است.

 وی با اشاره به رایزنی‌ها با وزیر راه و شهرسازی جهت مساعدت به تکمیل ساخت یادمان در شهر فومن افزود: وزیر راه با تخصیص یک میلیارد تومان بودجه جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام موافقت کرد اما تاکنون مبلغی واریز نشده است.

فرماندار شهرستان فومن از تخصیص ۵۰۰ میلیون تومانی به شهرداری فومن جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام خبر داد و گفت: پس از تخصیص این اعتبار به شهرداری جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام، فرایند احداث دنبال شد اما شهرداری مبلغ مذکور را هنوز پرداخت نکرده است.

فکور با اذعان به اینکه علاوه بر اعتبار تخصیص‌یافته، تکمیل یادمان نیازمند بودجه جهت بهره‌برداری است، افزود: در تلاشیم تا یک میلیارد تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به تکمیل یادمان اختصاص دهیم.

به گزارش فارس، پیکر پاک یک شهید گمنام دی‌ماه سال گذشته هم‌زمان با سالروز شهادت ام‌ابیها حضرت زهرا سلام‌الله علیها با حضور پرشور و شکوه مردم فومن تشییع و در پارک این شهر، آرام گرفت.(فیلم تشییع)

قرار بود با احداث یادمان شهید گمنام در پارک شهر فومن، شهر مجسمه‌ها و کلوچه‌های خوشمزه و البته گردشگر پذیر گیلان به قطب فرهنگی نیز تبدیل شود اما با گذشت 6 ماه، هنوز گلزار این شهید ساماندهی نشده و به بهره‌برداری مردم نرسیده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395660

مهمترین اخبار ایران و جهان: