نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 15:07

معاون وزیر راه: احترام به حقوق مسافر در خدمات فرودگاهی ضروری است

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مجموعه خدمات فرودگاهها بیانگر احترام به حقوق مسافر است، بنابراین نظارت دقیق بر کیفیت ارائه این خدمات ضروری است تا مسافر از ما رنجیده‌ خاطر نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا نخجوانی درجلسه هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاههای کشور در مشهد، اظهار کرد: خدمات‌رسانی به مسافران و چشیدن طعم خدمت بی‌منت به مردم بزرگ کشورمان باید سیاست اصلی تمام مدیران فرودگاهی کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: فرودگاه‌ها با تسهیلات فرودگاهی مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرند، از این رو توجه ویژه به آیین‌نامه حقوق مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نظارت دقیق بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت‌های هندلینگ طرف قرارداد با توجه به آیین نامه حقوق مسافر باید انجام شود، این خدمات در رضایت مسافران تاثیر مستقیم دارد و تمام خدمات فرودگاهی را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: در صورت افت کیفیت خدمات، شرکت هندلینگ صلاحیت فنی برای ارائه خدمات را از دست می‌دهد.

نخجوانی افزود: مدیریت و کاهش ایستایی در ترمینال‌ها و نمایش تاخیر در نمایشگرها اهمیت بسزایی در ارائه خدمات فرودگاهی دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایمنی، سیستم مدیریت ایمنی و پایش انطباق‌ها از دیگر رویکردهای شرکت فرودگاه‌ها است، گفت: از این رو مفاد نظامنامه و شیوه‌نامه‌های مدیریت ایمنی باید رعایت شده و کمیته‌های ایمنی در جهت رفع یا کاهش ریسک مخاطرات به‌ موقع تشکیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تجاری‌سازی، شناسایی فرصت‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌ها ملاک ارزیابی مدیران فرودگاهی است و اصلاح نحوه تعامل مدیران فرودگاه‌ها با مقامات استانی، محلی و نمایندگان مجلس، باید در قالب آیین‌نامه‌ها و سیاست‌های شرکت باشد و از ارائه و پذیرش طرح‌های غیرمولد، غیراقتصادی و هزینه‌ساز پرهیز شود.

وی تاکید کرد: تسریع امور، سالم‌سازی و ارتقای فرآیندها با استفاده از هوشمندسازی بر بستر آی‌.تی ضروری است و تجهیزات فرودگاهی به‌روز و تقویت شود.

همکاری با مراجع نظارتی در فرودگاهها

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: انضباط شرکتی در همه ارکان از دیگر سیاست‌های شرکت فرودگاهها است، همچنین باید مدیران فرودگاهها همکاری کامل با مراجع نظارتی، نظامی و انتظامی در چارچوب قانون داشته باشند تا مانع از شکل‌گیری پرونده‌های تخلفاتی شوند.

نخجوانی با تاکید بر توجه به معیشت کارکنان در تمام سطوح و توسعه منابع‌ انسانی اضافه کرد: در این راستا پیگیری شبانه‌روزی و مستمر «قانون خاص»‌ شرکت فرودگاه‌ها در دستور است و تاکنون ۲ جلسه در کمیسیون اجتماعی دولت برگزار شده است.

وی گفت: افزایش تعاملات و فعالیت‌های حوزه دیپلماسی و حضور پررنگ در نهادهای بین‌المللی نیز در دستور است و باید برای تقویت و تثبیت جایگاه خود در مجامع بین‌المللی تلاش شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424660

مهمترین اخبار ایران و جهان: