نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 22:56

عزاداری سنتی رودان در روز هفتم محرم +عکس و فیلم

مردم رودان در روز هفتم محرم با اجتماع باشکوه خود در آستان مقدس امامزاده شاه قطب الدین حیدر این شهر در سوگ ابا عبدالله الحسین علیه السلام با برپایی مراسم عزاداری سنتی سوگواری کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در رودان عصر امروز سه شنبه هفتم محرم  با حضور هزاران نفر از عزاداران عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آستان مقدس امامزاده شاه قطب الدین حیدر این شهر برگزار شد. 

 در این آیین که به مناسبت هفتم محرم و بسته شدن آب به روی امام حسین (ع) و یاران با وفایش در صحرای کربلا در بقعه متبرکه امامزاده شاه قطب الدین حیدر رودان برگزار شد، عزاداران حسینی یک صدا ندای حسین حسین سرداده و عزاداری کردند.

عاشقان حسینی با برپایی مراسم عزاداری به صورت سنتی همراه با بازخوانی نوحه‌ها و مرثیه های سنتی در سوگ شهادت امام سوم شیعیان اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

 

این مراسم به صورت زنده از سیمای مرکز خلیج فارس پخش شد.

حجت الاسلام مهدی دری امام جمعه رودان نیز در این مراسم  با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام  اظهار داشت: همانطور که آن امام  همام فرموده اند، امام حسین علیه السلام خود را فدا کرد تا همه در راه او قرار بگیرند و در این راه مسیر زندگی همه  حسینی باشد.

 

 

وی افزود: امروز  دشمن بدنبال آن است که همه ما را از امام حسین علیه‌السلام  دور کند و بداند که کور خوانده،  می خواهد با تغییر پوشش و فرهنگ و ترویج بی عفتی و بی حیایی   جامعه ما  از امام حسین علیه السلام دور بماند.

امام جمعه رودان در پایان  از همه مسوولان و دست اندر کاران بابت برگزاری این مراسم باشکوه قدر دانی کرد و پخش زنده این مراسم را تحقق رسالت جهاد تبیین از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی عنوان کرد گفت:  قطعا امام حسین علیه السلام نیز به همه تلاشگران این برنامه عنایت ویژه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403816

مهمترین اخبار ایران و جهان: