نیوز سیتی!
28 اسفند 1400 - 13:51

استراتژی شهرداری مشهد تقویت حرکت‌های مردمی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: استراتژی شهرداری مشهد تقویت حرکت به سمت فعالیت‌های مردمی است. حسین باغگلی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه اختتامیه جشنواره واژه که شامگاه جمعه، ۲۷ اسفند ماه، در مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی بارز جشنواره واژه جرات‌مندی داوران آن بود که در بخش‌های مختلف تشخیص دادند نفرات اول، دوم و حتی سوم را اعلام نکنند. وی در خصوص افزایش سطح توقعات داوران جشنواره از اثرات راه یافته به بخش داوری بیان کرد: از آنجا که انسان‌ها با سطح توقعات هماهنگ می‌شوند و در بخش‌های مختلف سطح توقعات کاهش یافته است، این سخت‌گیری‌ها کمک می‌کند تا دانشجویان با جدیت پای کار باشند. باغگلی افزود: همانطور که داوران جشنواره نیز تاکید داشتند باید فضاسازی جهت تقویت شرکت‌کنندگان را در جشنواره‌ها در دستور کار قرار دهیم. استراتژی شهرداری مشهد تقویت حرکت به سمت فعالیت‌های مردمی است که توسط معاونت فرهنگی شهرداری مشهد برگزاری این دست از جشنواره‌ها می‌تواند مورد توجه و حمایت قرار بگیرد. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: دانشجو جامعه بالقوه‌ای است که پس از تقویت در فضاهای فرهنگی می‌تواند به کمک مدیریت فرهنگی شهر آمده و در موقعیت‌های مختلف بازوی کمکی باشد. دانشجویان گروه مخاطب ویژه‌ای هستند که حمایت از آنان اثرات مطلوبی برای ما خواهد داشت. باغلگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه‌های متنوع و مختلفی را حمایت می‌کنیم و ظرفیت دانشجویان نیز مورد توجه معاونت فرهنگی شهرداری قرار دارد. این بخش کمی مورد غفلت قرار گرفته و علت آن این است که دانشگاه‌ها دانشجویان خود را محصور به چارچوب خود می‌کنند و اصرار دارند که برنامه‌هایشان در فضای دانشگاهی برگزار شود. اگر بتوانیم زمینه آن را فراهم کنیم که دانشجویان بیشتر در فضاهای عمومی شهری حضور پیدا کنند قطعا می‌تواند اتفاقات خوبی در حوزه دانشجویی رخ دهد. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد همچنین بیان کرد: رقیب ما از ابزارهایی استفاده می‌کند که ما کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنیم که تاثیر بسزایی در همراه کردن مخاطب دارد. از همین رو امروزه اصلی‌ترین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، چگونگی مواجه شدن با مخاطب است. یکی از اقدامات اثرگذار پیامبر اکرم (ص) در ابتدای مسیر خود برای دعوت مردم، اطعام به دیگران بود. مردم نیز به واسطه کارهای پیامبر و مشاهده نحوه زندگی ایشان، حضرت محمد (ص) را به عنوان امانت‌دار شناختند. پیامبر با زیستن میان مرم و تعامل مهرورزانه با آنان توانست این فضا را فراهم کنند که مردم همراهشان شوند. باغلگی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) ۴۰ سال میان مردم زندگی کردند تا در ارتباط با مردم از نحوه زیست آنان آگاه و مطلع شوند. الگوی نزول قرآن بر پیامبر(ص) در ارتباط با مردم نیز یک الگوی تربیتی است. از همین رو در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی حضور در میان مردم و زیستن با آنان و فهم شرایط عمومی یک شرط است. این در حالی است که امروزه کسانی که فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی انجام می‌دهند فاصله زیادی با مردم و فهم عمومی شرایط پیدا کرده‌اند. امیدوایم بتوانیم این فاصله را کمتر کنیم و علاوه بر آن بر محتواهای تاثیرگذار خود بر مخاطب نیز تمرکز بیشتری داشته باشیم. انتهای پیام
منبع: ایسنا
شناسه خبر: 181960

مهمترین اخبار ایران و جهان: