نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 18:33

طرح شهرجو در آینده‌ای نزدیک در اصفهان اجرایی می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان از اجرایی شدن طرح شهرجو تا ماه آینده خبر داد و گفت: این طرح به نوعی شبیه‌سازی مدیریت شهری برای دانشجویان است و آرمان ما این است که دانشجوهایی که وارد این طرح می‌شوند مدیران آینده شهری باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نشست هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری تحت عنوان «شهرگاه» با اشاره به تغییر ساختار معاونت پژوهشی در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری اظهار کرد: ساختار معاونت پژوهشی را به گونه‌ای تغییر دادیم که رؤسای دانشگاه‌ها جزو هیأت امنای این معاونت باشند.

وی خاطرنشان کرد:  از دیگر کارهای انجام شده این بود که با لطف و حمایت شهرداری و با حمایت ویژه دانشگاه‌ها ایده شهرگاه به طرح تبدیل شد.

نباتی‌نژاد از راه‌اندازی پلتفرم باشگاه شهراندیشان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بر این اساس هر زمان، هر یک از اعضای این باشگاه دغدغه و دیدگاهی نسبت به مدیریت شهری داشتند، می‌توانند بدون واسطه این ایده را منتقل کنند، همچنین خروجی لوایح و دیدگاه‌های شهرداری نیز به اشتراک گذاشته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از دیگر نتایج این جلسات، تشکیل اتاق فکرهای مشترک و یا اختصاص پایان‌نامه‌هایی به موضوع مدیریت شهری است.

وی امانتداری از میراث هنری شهر را از وظایف اصلی همگان مخصوصاً شهرداری و دانشگاه هنر دانست و بیان کرد: امروزه مأموریت اصلی ما علاوه بر مدیریت وضع موجود، آینده‌نگری شهر برای آیندگان است.

نباتی‌نژاد ایجاد فرصت‌های مطالعاتی در بدنه شهرداری را از خروجی‌های این جلسات عنوان کرد و گفت: خیلی از پژوهش‌های دانشگاه هنر منشأ خیر و برکت بوده است، به عنوان مثال در حال حاضر پژوهشی در حال کار است که با اجرایی شدن آن، باعث تحولات بسیاری در جهت درآمدهای عادلانه و هوشمند خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان از اجرایی شدن طرح شهرجو تا ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: این طرح به نوعی شبیه‌سازی مدیریت شهری برای دانشجویان است و آرمان ما این است که دانشجوهایی که وارد این طرح می‌شوند مدیران آینده شهری باشند.

پایان پیام/۳۶۴۹/

منبع: فارس
شناسه خبر: 931117

مهمترین اخبار ایران و جهان: