نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 10:39

آموزش‌های مهارتی استان بوشهر بر مشاغل آینده متمرکز است

بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی مشاغل آینده و آینده مشاغل متمرکز شدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر از تلاش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برای خلق فرصت‌های شغلی خبر داد و اظهار داشت: این مجموعه سالانه ۴۵ هزار نفر را در ۷۵۰ حرفه توسط بخش‌های دولتی و خصوصی آموزش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما در صدد این هستیم تا آموزش‌های مهارتی را بر پایه اقتصاد دانش بنیان قرار دهیم، افزود: ایجاد اشتغال نیازمند یک مهارت بوده و زیربنای مهارت آموزش است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: از این رو اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت برگزاری آموزش‌های مهارتی بروز و بر اساس نیاز ظرفیت‌های مختلف استان گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه ما در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی مشاغل آینده و آینده مشاغل متمرکز شدیم، گفت: ۲ طرح نخلستان و کهاد را ویژه مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در این راستا پیش بینی کردیم تا بتوانیم ظرفیت دانشگاه و نخبگان را با مجموعه آموزش‌های مهارتی تلفیق کنیم تا خروجی آن آموزش‌های مهارتی و دانش بنیان شود.

دراهکی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی دانش بنیان در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد، اضافه کرد: گسترش چتر مهارتی با در نظر گرفتن مشاغل آینده و آینده مشاغل از اولویت‌های دولت سیزدهم است و در ۱۵ مرکز آموزش فنی حرفه ای و ۲۴۰ آموزشگاه آزاد این مهم در استان بوشهر دنبال می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929717

مهمترین اخبار ایران و جهان: