نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 15:51

تحقق تبلیغ عملی در جهاد تبیین با بیان خدمات دولت به مردم

نمین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر تحول در نوع تبلیغ علما و روحانیون تاکید کرد و گفت: تبلیغ عملی در جهاد تبیین با بیان خدمات انقلاب اسلامی به مردم محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست بررسی راهکارهای تحقق جهاد تبیین در جمع روحانیون شیعه و سنی و فعالان فرهنگی نمین در محل فرمانداری این شهرستان، در سخنانی با تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حب حضرت زهرا (س) نقطه وحدت شیعه و سنی و نقطه قوت تمدنی عالم اسلام است.

وی تمدن توحیدی را ثمره تمسک به سیره اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: ایمان باوری، ولایت مداری و اخلاص در تمدن توحیدی بی نظیر است و علما و روحانیون در تاسی به سیره ائمه معصومین (ع)، با اخلاص در تمام مناطق حضور یافته و با عمق نیاز و مطالبه مردم آشنا بوده و مشاوران خوبی برای مسئولان در رفع مشکلات مردم بشمار می‌روند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل روحانیون را واسطه حاکمیت و مردم عنوان کرد و گفت: روحانیون خدمت گذاران امین جامعه هستند و دولت کنونی بر نقش و تأثیرگذاری این فعالان فرهنگی و تبلیغی و ضرورت تقویت فعالیت تبیین گرانه آنان تاکید ویژه دارد.

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت تحقق جهاد تبیین در جامعه تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در فرامین خود همواره بر تبیین فعالیت‌های انجام شده در کشور تاکید دارد و در این امر علما و روحانیون تریبون جهاد تبیین بوده و باید هر اقدامی که در راستای پیشرفت توسط خدمتگزاران نظام انجام می‌شود را به گوش مردم برسانند.

وی تحول تبلیغی و تغییر نگرش در فعالیت‌های فرهنگی را ضرورت مهم در تبلیغ دینی عنوان کرد و گفت: اگر در روش و نگاه ما تغییر نکند نمی‌توانیم در پیشبرد امور موفق باشیم، لذا لازمه تأثیرگذاری فعالیت‌ها استفاده از روش‌های نوین و بروز رسانی نوع تبلیغ با استفاده از تجربه و هم افزایی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل همکاری مستمر و مؤثر با آموزش و پرورش را اولویت مهم تبلیغی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش اولویت بسیار مهم در فرهنگ سازی دینی در بین نسل جوان است که مبلغان طرح امین در مدارس در انجام این رسالت تبلیغی موفق عمل کرده و ارتباط صمیمی با دانش آموزان ایجاد می‌کنند اما باید این فعالیت بیش از پیش تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924917

مهمترین اخبار ایران و جهان: