نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 15:00

سیاست کاهش جمعیت خواست آمریکا است

بندرعباس - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ازدواج و فرزندآوری تکلیف شرعی و ملی است. سیاست کاهش جمعیت خواست آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی در مراسم اختتامیه سومین کارگاه مشاوره گروهی و تخصصی کارکنان مجرد آجا در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با اشاره به دغدغه و برنامه‌ریزی فرماندهان ارتش درباره ازدواج گفت: ازدواج کردن و فرزند آوری، یک تکلیف شرعی است و ثمرات، برکات و شیرینی‌هایی دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی اظهار داشت: برگزاری همایش مجردین ارتش دارای این پیام است که مسئولان ارتش قدردان نیروهای جوان خویش هستند، ارتش به جوان‌هایش توجه دارد و به دنبال برنامه‌ریزی بهتر است و استمرار این کارگاه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: جوانان ما در پاکی، نمونه‌اند اما نیاز به ازدواج و تشکیل زندگی دارند؛ پس باید به فکر ازدواج باشند. خروجی این نشست‌ها نیز باید به ترغیب به ازدواج و تشکیل خانواده منتهی شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به مشکلات و موانع ازدواج اظهار داشت: باید موانع ازدواج برطرف شود؛ بخشی از رفع موانع مربوط به خود جوانان و برخی به عهده مسئولان است. تأهل و ازدواج به هنگام، در ارتقای توان رزم هم تأثیرگذار است. تا یک حدی تجرد، توجیه دارد؛ ولی از یک مرحله‌ای حتماً باید خانواده تشکیل شود تا روحیه لازم برای اجرای ماموریت ها را داشته باشند.

وی افزود: فرماندهان محترم برای تسهیل ازدواج، اقداماتی کرده‌اند، البته این اقدامات کافی نبوده و لازم است تا فرماندهان با اعتقاد و مومنانه برای تسهیل ازدواج ورود کنند. سیاست کاهش جمعیت، خواست آمریکاست و در تقابل با این سیاست، ترغیب به اصل ازدواج و هم فرزند آوری مهم و اساسی است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ازدواج را یک تکلیف شرعی دانست و افزود: ازدواج کردن و فرزند آوری، یک تکلیف شرعی است. ازدواج و فرزند آوری ثمرات، برکات و شیرینی‌هایی دارد.

وی با اشاره به دغدغه و برنامه‌ریزی فرماندهان ارتش در زمینه ازدواج، بیان کرد: قرآن کریم امر به فراهم نمودن شرایط ازدواج برای مجردین کرده و تاکید شده که اگر گرفتار فقر هم باشند، خداوند متعال آنها را از فضل خود غنی و بی‌نیاز می‌کند. ازدواج قداست دارد و باید امر الهی را اطاعت کرد.اگر چه مسئولان موظف به مساعدت هستند، ولی اعتماد به خدای تعالی و توجه به وعده او برای اقدام، کافی است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) دستور دادند که به مجردان خود، زن بدهید تا خداوند متعال در سایه ازدواج، اخلاقشان را اصلاح و روزی‌شان را توسعه و جوانمردی و مروتشان را زیاد کند. زن، زندگی می آورد و هر شخص روزی خودش را دارد. تجرد و بی‌فرزندی، حرکت به سوی زوال و نابودی است و ازدواج سنت الهی‌ست و برکات فراوانی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922417

مهمترین اخبار ایران و جهان: