نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 17:20

زنگ پژوهش در همه مدارس استان سمنان طنین‌انداز شد

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس استان خبر داد و گفت: برنامه‌های این هفته با شعار پژوهش و فناوری، ارتقاء کیفیت آموزشی و عدالت تربیتی در مدارس پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ظهر شنبه در آئین نواخته شدن زنگ هفته پژوهش به میزبانی یکی از مدارس دخترانه شهر سمنان ضمن بیان اینکه زنگ پژوهش در همه مدارس استان سمنان طنین‌انداز شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این قبیل برنامه‌ها توجه دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهش محور است.

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌های هفته پژوهش با شعار پژوهش و فناوری، ارتقا کیفیت آموزشی و عدالت تربیتی در همه مدارس استان سمنان اجرا می‌شود، افزود: در آموزش و پرورش استان به دنبال این هستیم که از سلیقه‌ها دوری و به سمت تحقیق و پژوهش گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه در مسیر پژوهش باید به گونه‌ای عمل کرد تا از نظریه‌ها به بیان بر اساس پژوهش و یافته‌ها دست پیدا کنیم، ابراز داشت: طرح دوره‌های آموزشی در استان قدری کمرنگ شده است اما اگر پژوهش مبنای فعالیت ما قرار گیرد می‌توان گفت که در مسیر درستی قدم گذاشته‌ایم.

خالقی بابیان اینکه ابتدا طرح‌ها را باید به صورت آزمایشی به انجام رساند، تصریح کرد: بعد از گذار از این مرحله می‌توان پژوهش را آغاز، سپس تصمیم گرفت که آیا این کار مفید است یا خیر؟ در صورت پاسخ مثبت می‌تواند به کل جامعه گسترش یابد.

وی ضمن بیان اینکه در صورت منفی بودن پاسخ نباید دلسرد و ناامید شد چرا که بر مبنای پژوهش مطالعاتی صورت گرفته است، افزود: این همان مواردی است که می‌کوشیم طی هفته پژوهش به وضوح برای دانش آموزان شرح داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 916161

مهمترین اخبار ایران و جهان: