نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 16:24

قاچاق چوب مشکل فراروی جنگل های هیرکانی است

ساری- معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قاچاق چوب را از مشکلات فراروی جنگل های هیرکانی بازمانده از عصر یخبندان ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی شعبانیان بعدازظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری معضلات زیست محیطی و بلای طبیعی را از مشکلات فراروی منابع طبیعی بیان کرد و گفت: ۱۴۳ میلیون هکتار منابع طبیعی در کشور وجود دارد.

وی سطح جنگل‌های کشور را ۳.۴ میلیون هکتار بیان کرد و با اظهار اینکه دو میلیون هکتار جنگل هیرکانی در شمال کشور واقع شده است، طبیعت ایران را شکننده و حساس بیان کرد و گفت: کوتاهی در حفظ منابع طبیعی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه وظیفه حفاظت از جنگل در استان‌های شمالی به مراتب سنگین‌تر است، جنگل‌های هیرکانی را بازمانده دوره سوم زمین شناسی و عصر یخبندان دانست و گفت: باید مدیریت عرصه‌های جنگلی و مشکلاتی نظیر قاچاق چوب را مدیریت کنیم.

شعبانیان تعامل با سایر دستگاه‌ها را برای صیانت از منابع طبیعی لازم دانست و گفت: باید مردم شمال را با منابع طبیعی آشتی دهیم و در ارتقای فرهنگ منابع طبیعی تلاش بیشتری به خرج دهیم.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، قاچاق چوب را از مهمترین مشکلات جنگل‌های شمال برشمرد و گفت: با ارتقای فرهنگ منابع طبیعی قاچاق چوب کنترل و مدیریت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888461

مهمترین اخبار ایران و جهان: