نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 15:29

بیش از ۷۶ هزار تردد در مرز باشماق در ایام اربعین ثبت شد

سنندج- فرماندار مریوان گفت: بیش از ۷۶ هزار تردد در مرز باشماق در ایام اربعین اعم از ورود و خروج ثبت شد که امیدواریم سال آینده این تعداد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل احمدی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران اربعین حسینی در کردستان اظهار کرد: با وجود اینکه برای اولین بار میزبان زائران اربعین حسینی و تردد آنها از مرز باشماق مریوان بودیم و کاستی‌ها و ضعف‌هایی داشتیم اما خوشبختانه در سریع‌ترین زمان ممکن این ضعف‌ها کاهش یافت.

وی افزود: بسیاری از مشکلات و تنگناها با همکاری تمامی دستگاه‌ها برطرف شد و بیش از ۷۶ هزار تردد در مرز باشماق در ایام اربعین ثبت شد.

فرماندار مریوان با اشاره به مقوله اقتصاد اربعین تصریح کرد: سال آینده باید به مواردی که می‌تواند به برگزاری اربعین در استان کمک کند، توجه ویژه ای شود.

احمدی با بیان اینکه کردستان امسال اربعین متفاوتی را شاهد بود، اظهار داشت: تردد زائران از این مرز، زمینه اعزام چهار هزار نفر از دراویش کسنزانی به عراق را بعد از اربعین تسهیل کرد.

وی تردد زوار اربعین از مرز باشماق را کمکی به تثبیت امنیت پایدار استان و مرز دانست و افزود: اربعین بستری برای تقویت وحدت بود و مردم مریوان به بهترین شکل از زوار پذیرایی کردند و کوچک‌ترین تنشی برای زائران پیش نیامد و امیدواریم سنوات آتی پذیرای تعداد بیشتری از زائران باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888361

مهمترین اخبار ایران و جهان: