نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 14:11

دیوارچینی ۱۸۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی

ارومیه - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از دیوارچینی ۱۸۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

جعفر برزگر با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بازسازی مناطق زلزله زده خوی افزود: بعد از اتمام آواربرداری به تعداد ۸۱۷ واحد که ۶۵۹ واحد آن مسکونی، ۱۵۴ واحد آن دامی و چهار واحد آن تجاری است آواربرداری ۲۶۸ واحد در شهر دیزج دیز خوی نیز اتمام یافت.

وی ادامه داد: با اتمام آواربرداری و آغاز بازسازی تاکنون ۴۶۶ واحد خط کشی، ۴۶۳ واحد پی کنی و ۴۳۴ واحد بتن مگر به همراه ۴۰۷ واحد قالب بندی انجام گرفته است.

برزگر از اجرای بتن فندواسیون ۳۹۸ واحد، اسکلت ۳۰۴ واحد تاکنون در مناطق زلزله زده خوی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۸۰ واحد مسکونی دیوارچینی، ۸۴ واحد اجرای سقف و نیز دو واحد در بخش گچ و خاک به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی افزود: همچنین درب پنجره ۷ واحد اتمام و سه واحد مسکونی نیز ایزوگام شده‌اند.

برزگر در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تعمیری و احداثی در قالب کمک بلاعوض دولت، اظهار کرد: ضمن تأمین مصالح ساختمانی از این محل، تاکنون به سه هزار و ۱۵۳ واحد تعمیری و احداثی این تسهیلات (۵۰۰ میلیون ریالی بلاعوض) پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: ادامه فرایند ساخت و ساز نیازمند همکاری بانک‌های استان در تأمین و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کمک به ساخت مسکن به مردم زلزله زده خوی است.

برزگر افزود: با توجه به اقلیم منطقه امیدواریم بانک‌های عامل رفاه، ملت، مسکن و تجارت با تسریع در پرداخت این تسهیلات به پایان فرآیند ساخت و ساز پیش از شروع فصل سرما کمک کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 917917

مهمترین اخبار ایران و جهان: