نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 19:04

ژاپنی ها با افزایش بودجه نظامی کشور خود مخالف هستند

بنا به نتایح یک نظرسنجی، مردم ژاپن با برنامه های دولت برای اختصاص بودجه بیشتر به بخش نظامی مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مردم ژاپن با تلاش دولت این کشور برای افزایش بودجه نظامی خود از طریق وضع مالیات بیشتر مخالف هستند.

در حالیکه «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن برنامه ای جدی برای افزایش میزان بودجه تخصیصی به بخش نظامی این کشور را دارد، اما نظرسنجی های عمومی در ژاپن حاکی از آن است که مردم این کشور با فشار دولت توکیو برای افزایش بودجه نظامی مخالف است.

بنا به نوشته اسپوتنیک، نخست وزیر ژاپن قصد دارد بودجه دفاعی کشورش را به طرز چشمگیری افزایش دهد. با این حال، یک نظرسنجی داخلی در ژاپن نشان می‌دهد که قریب به ۶۵ درصد ازمردم ژاپن برنامه‌های دولت کیشیدا برای افزایش مالیات‌ها به منظور پوشش بودجه نظامی جدید و رو به افزایش را قبول ندارند. بر اساس این نظرسنجی، تنها ۳۰ درصد از مردم ژاپن از این ایده دولت این کشور حمایت می کنند.

طرح های جدید دولت کیشیدا به منظورتخصیص بخشی از بودجه بازسازی مناطق آسیب دیده از سونامی و زلزله سال ۲۰۱۱ به بخش دفاعی موجب نارضایتی بسیاری از مردم این کشور شده است. این نظرسنجی حاکی از آن است که ۷۴.۵ درصد از شهروندان ژاپنی با این طرح مخالفت هستند.

دولت ژاپن در راستای راهبرد امنیت ملی جدید خود در نظر دارد تا سال ۲۰۲۷ هزینه‌های دفاعی خود را به سطح ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. بدین ترتیب ژاپن با اتخاذ این رویکرد، به الگوی تعیین شده از سوی ناتو در زمینه هزینه‌های دفاعی خود را نزدیک می‌کند.

در راهبرد جدید امنیت ملی ژاپن آمده است: افزایش جدی توان دفاعی با افزایش موقت هزینه‌ها تحقق نمی‌یابد، بلکه این امر مستلزم حفظ سطح مشخصی از اعتبارات است. ژاپن اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا در سال مالی ۲۰۲۷ سطح بودجه در جهت تقویت اساسی دفاعی به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی فعلی برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918617

مهمترین اخبار ایران و جهان: