نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 14:48

الجزیره پرونده ترور شیرین ابوعاقله را به لاهه ارائه کرد

شبکه قطری »الجزیره» از ارائه پرونده ترور خبرنگار فلسطینی خود به دست نظامیان صهیونیست به دادگاه لاهه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «الجزیره»، امروز (سه‌شنبه، ۶ دسامبر)، اعلام کرد که پرونده ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار این شبکه را به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرده است.

این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، در جریان پوشش خبری یورش ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری در ماه می گذشته، به شهادت رسید.

الجزیره، امروز، اعلام کرد که ارجاع پرونده ابوعاقله به دادگاه کیفری لاهه پس از آن صورت می گیرد که تیم حقوقی این شبکه، تحقیقاتی را در مورد آن انجام داد.

بر اساس این گزارش، پرونده ارائه شده به دادگاه کیفری شواهدی را در بر دارد که موید این امر است شیرین توسط نیروهای اشغالگر هدف گلوله قرار گرفته است و ادعای تل آویو مبنی بر کشته شدن او به اشتباه بی اساس است.
این پرونده همچنین نشان می‌دهد در منطقه‌ای که شیرین در آن حضور داشت هیچ درگیری صورت نگرفته است و این امر نتایج تحقیقات رژیم صهیونیستی درباره مرگ او را تضعیف می کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی  مدعی است شیرین ابوعاقله، با «گلوله اشتباهی» یک سرباز اسرائیلی به شهادت رسیده است و این اتفاق در جریان تبادل آتش میان نیروهای ارتش اسرائیل با گروه‌های فلسطینی روی داده است..

پیش از این، وزارت خارجه آمریکا هم در تحقیقات ادعایی خود درباره این حادثه، گزاره‌های مشابهی را مطرح کرده بود که با واکنش تند گروه‌های فلسطینی و فعالان مستقل حقوق بشری روبرو شد.


پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 899461

مهمترین اخبار ایران و جهان: