نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 10:45

اردبیل از ظرفیت دور دوم سفر رئیس جمهور استفاده کند

اردبیل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان اردبیل از ظرفیت دور دوم سفرهای رئیس جمهور در حوزه تکمیل زیرساخت‌های دانشگاهی استفاده کند چرا که در دور اول چندان نتایج مطلوبی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل صبح سه‌شنبه در گام اول سفر خود به استان اردبیل و در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: ۱۵ میلیارد تومان برای دانشگاه محقق اردبیلی اختصاص یافته بود که ۸ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده و تا آخر امسال نیز مابقی این رقم به حساب دانشگاه محقق اردبیلی واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دور اول سفر مصوبات خوبی را برای توسعه دانشگاه‌ها در استان اردبیل نداشتیم که انتظار داریم برای دور دوم سفر از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا منابع مورد نیاز به شکل مطلوب تأمین شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: از جمله این پروژه‌ها نیمه‌تمام دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که ما قول می‌دهیم با تکمیل این مجموعه، تأمین نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز زمینه مساعد برای پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی و حرفه‌ای فراهم آید.

زلفی‌گل در مورد توسعه دانشگاه فرهنگیان نیز افزود: دانشگاه فرهنگیان جز آموزش عالی است و ما همکاری خوبی را با مسئولان این دانشگاه داریم و قطعاً ارتقای کمی و کیفی این دانشگاه جز برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به تناسب اعضای هیئت علمی با تعداد کارکنان، جز دانشگاه تراز اول کشور است و سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کند از چنین دانشگاه‌هایی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

زلفی‌گل ضرورت افزایش اعتبارات دانشگاه‌ها را در سال آینده با همکاری هیئت دولت و سازمان برنامه و بودجه یادآور شد و اضافه کرد: تمام سعی و تلاشمان بر این است تا در سال آینده بتوانیم اهداف توسعه کمی و کیفی را با قوت و قدرت ادامه دهیم.

اردبیل از ظرفیت دور دوم سفر رئیس جمهور استفاده کند

وی از رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل خواست تا در کنار برنامه‌ریزی برای ارتقای مطلوب دانشگاه‌ها در تراز جمهوری اسلامی ایران، شرایط مناسبی را برای فرزندان و نسل آینده در مسیر اعتلای فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی فراهم کنند.

زلفی‌گل بیان کرد: وزارت علوم با رویکردی متفاوت تلاش می‌کند تا تمام دانشگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه را مورد حمایت قرار داده و شرایط رو به جلویی را در توسعه کمی و کیفی مهیا کند.

بازدید وزیر علوم از طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه محقق اردبیلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در سفر یک روزه به استان اردبیل که با همراهی نمایندگان مجلس، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان انجام شد، دقایقی پیش از چندین پروژه به ویژه خوابگاه و مجموعه پروژه‌های نیمه‌تمام این دانشگاه بازدید کرد و در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفت.

وی در سفر یک روزه به اردبیل دقایقی دیگر در مراسم معارفه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی شرکت کرده، سپس در نشست خبری با اصحاب رسانه و دیدار با امام جمعه اردبیل در ساعت ۱۷ عصر به سفر یک روزه خود پایان خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 921517

مهمترین اخبار ایران و جهان: