نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 16:22

پیشگامی فعالان کانون مساجد درتحقق شعار سال/جوانان نقش کلیدی دارند

اردبیل-مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: فعالان کانون‌های مساجد در تحقق اصلی‌ترین شعار دولت سیزدهم که نهضت برگشت به مساجد است، پیشگام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه «رویش بچه‌های مسجد احسان» اظهار کرد: فعالان کانون‌های مساجد در تحقق اصلی‌ترین شعار دولت سیزدهم که نهضت برگشت به مساجد است، پیشگام بوده و در این راستا فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌اند.

وی به تعریف بیش از ۱۱ کارکرد برای مساجد اشاره کرد و افزود: امروزه فقط کارکرد عبادی محور اصلی است اما با نگاه به کارکردهای صدر اسلامی مساجد یک پایگاه مهم در مسائل اجتماعی و علم آموزی بود که باید این کارکردها نیز با مشارکت بچه‌های مسجد احیا کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از آغاز طرح رویش بچه‌های مسجد احسان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج علم آموزی و تربیتی و طرح با محوریت مساجد و همکاری ستاد اجرایی امام و آموزش و پرورش استان اردبیل اجرا می‌شود.

آمون با بیان اینکه امروز تمام پایه‌های پیشرفت و ترقی به ترویج علم و دانش در سطح جوامع بستگی دارد، خاطر نشان کرد: نوجوانان و جوانان در پیشرفت‌های اخیر کشور نقش تعیین کننده ای به عنوان نخبگان جامعه دارد و رونمایی از محصولات دانش بنیان در کشور نشان از توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی دارد.

وی تصریح کرد: امروز در جنگ رسانه‌ای سنگین و پرهجمه دشمن، جوانان و نوجوانانمان را باید به هنر آشنایی با زوایای آشکار و پنهان رسانه‌ها آگاه کنیم که در همین زمینه آموزش سواد رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920217

مهمترین اخبار ایران و جهان: