نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 04:47

طرح تازه لهستان برای آموزش نظامی تمامی افراد 16 تا 65 ساله

به دنبال ادامه جنگ بین روسیه با اوکراین، لهستان اعلام کرده که در حال گسترش برنامه آموزش نظامی اولیه به غیرنظامیان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ادامه جنگ بین روسیه با اوکراین و بیم توسعه درگیری، لهستان روز دوشنبه اعلام کرد که در حال گسترش برنامه آموزش نظامی اولیه به غیرنظامیان است.

به گزارش منابع خبری، «ماریوش بلاشک» وزیر دفاع لهستان با بیان این برنامه گفت که  شهروندان در مرحله اول این برنامه اشتیاق بسیاری از خود نشان دادند. بنابراین در حال حاضر تعداد مکان‌های آموزش نظامی از 4 به 8 هزار مکان افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، این  تمرینات از اواسط دی ماه تا پایان بهمن  که در برخی مناطق کشور تعطیلات زمستانی است ادامه خواهد داشت. قرار است ۳۱ یگان نظامی در این پروژه شرکت کنند و از تمامی افراد ۱۶ تا ۶۵ ساله برای آموزش دعوت می‌شود. نوجوانان موظفند رضایت والدین یا قیم خود را دریافت کنند.

وزیر دفاع لهستان گفت: «هدف ما این است که مهارت‌های اساسی را به هر چه بیشتر مردم آموزش دهیم.»

کلاس‌ها هر شنبه هشت ساعت خواهد بود. این آموزش رایگان بوده و برای شرکت کنندگان غذا ارائه می‌شود. در طول کلاس‌ها، مربیان نظامی، کار با سلاح‌ها ،اصول بقا و کمک‌های اولیه پزشکی را آموزش می‌دهند.

روسیه نیز طرح آموزش اصول اولیه نظامی در مدارس را در دستور کار خود دارد و دانش‌آموزان مدارس روسیه به زودی آموزش مهارت‌های نظامی می‌بینند. قرار است در این دوره‌ها دانش‌آموزان بررسی مهارت‌های مختلف نظامی همچون آماده کردن تفنگ و تیراندازی  را آموزش ببینند. وزارت دفاع  روسیه امیدوار است با اجرای طرح فوق، این آموزش‌ها سازمان یافته‌تر شوند.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 920961

مهمترین اخبار ایران و جهان: