نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 15:57

دشمن از دانشگاه یک دانشگاه پوچ، خالی از علم و اخلاق می خواهد

قشم - امام جمعه قشم گفت: دشمن از دانشگاه یک دانشگاه پوچ، خالی از علم و اخلاق می خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار کرد: ۲ مولفه بسیار مهم در کشور اسباب ناامیدی دشمن را فراهم کرده است که نخست وجود رهبری آزاده، آزاد اندیش و آزادیخواه و دوم مردم بصیر و انقلاب است، جوانان، زنان و مردانی که هم انقلابی عمل می کنند و هم با بصیرت هستند.

وی ادامه داد: این را دشمن پذیرفته و ناامید است از این رو به این اغتشاشات ترقه بازی ها نیاز دارد، یعنی احتیاج دشمن هر از چند گاهی به این حرکتها است. اسلام ما را مکلف کرده که در یک کشوری که دارای رهبری آزاده است به حیاتی ادامه دهیم که اطاعت از آن رهبری واجب است.

حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه اسلام پرچمدار عدالت و آزادی است، گفت: برعکس اسلام، نظام سلطه هم ضد عدالت و هم ضد آزادی است، کار نظام سلطه و فرمانروایی اینگونه است که عدالت را به نحوی تعریف کند که برداشت یک عده ای باشد و آزادی را به گونه تعریف کند که عده ای را له کند.

وی توضیح داد: اگر جامعه ای دارای آزادی فکر و اندیشه، آزادی بیان و عمل نباشد رُشد در آن جامعه متوقف می شود و این یک اصل و قاعده است، رُشد معنوی و پیشرفت جامعه حتماً به آزادی در عمل، در رفتار، در گفتار، فکر و اندیشه و بیان نیاز دارد.

امام جمعه قشم اضافه کرد: اما مسئله مهم این است که آزادی نباید در تقابل با اخلاق، قانون، ارزش های الهی و حقوق عمومی مردم باشد. آزادی غربی یک پوششی و یک رنگ و لعابی از آزادی دارد، آزادی حقیقی نیست، آزادی حقیقی در آزادگی وجود انسان است.

حجت الاسلام حاجبی اظهار کرد: امروز موشک های ایران کابوس نیروهای فضایی آمریکا شده است، در همین هفته های اخیر خبری مبنی بر افتتاح مرکز فرماندهی و عملیات فضایی منطقه ای نیروی فضایی آمریکا در اقیانوس آرام و هند را شنیدیم، هدف آشکار شان این بود که ما می خواهیم با چین و کره شمالی مبارزه کنیم، آنها دروغ می گویند، اما هدف پنهان و اصلی آنها ترس از موشک های هایپر سونیک و قاره پیما جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این اقتدار نظامی کجا پیش می آید، عنوان کرد: زمانی که ما توان معنوی داشته باشیم، توان معنوی و رشد معنوی ما این اقتدارها را به همراه خواهد داشت، دشمن از هدف قرار دادن عفاف و حجاب جامعه و تحریف زشت و کاریکاتوری برای ملت ما به دنبال این است که این اقتدارها را از ما بگیرد.

خطیب جمعه قشم با اشاره به فرا رسیدن روز بیست و هفتم آذر (شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح) - روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه از سرمایه های بزرگ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی کشور و ظرفیت بی بدلیلی برای نظام اسلامی است. وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب مانند چله اول انقلاب پیشران توسعه و درخشش انقلاب در همه عرصه خواهد بود.

وی با طرح این سوال که امروز دشمن چه دانشگاه و حوزه ای را می خواهد، افزود: دشمن از دانشگاه، یک دانشگاه پوچ، خالی از علم و اخلاق می خواهد و از حوزه علمیه هم یک حوزه بی تفاوت در همه عرصه می خواهد که وحدت و حوزه و دانشگاه دشمن را ناامید خواهد کرد و تقویت این وحدت در گام دوم ضرورتی بیشتر و به مراتب از چله اول انقلاب است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914217

مهمترین اخبار ایران و جهان: