نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 14:06

افزایش ۶ درصدی جرائم سایبری در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل جرائم سایبری خراسان جنوبی شش درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الوانی صبح دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۹ ماهه اخیر هزار و ۱۹ فقره جرم در فضای مجازی در خراسان جنوبی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد رشد (افزایش ۹۶۱ پرونده) را نشان می‌دهد.

الوانی ادامه‌داد: از این میزان هزار و ۱۹ فقره جرم ۹۳۳ فقره آن کشف شده که این آمار نشان از کشف ۹۲ درصد جرایم در فضای مجازی خراسان جنوبی است.

وی گفت: یکی از بیشترین جرایم فضای مجازی را کلاهبرداری رایانه‌ای با ۴۸۹ فقره پرونده (۴۸ درصد جرایم) به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی اظهار کرد: جرم برداشت اینترنتی غیر مجاز هم در ۹ ماهه سال جاری ۲۲۳ فقره بوده که ۲۲ درصد از جرایم سایبری خراسان جنوبی را شامل می‌شود.

الوانی ادامه داد: برای جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز از ابتدای سال جاری ۱۴۵ پرونده تشکیل شده که ۱۴ درصد جرایم سایبری خراسان جنوبی را شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین در مورد هک و نفوذ، ۴۸ فقره پرونده در ۹ ماهه سال جاری تشکیل شده است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در مورد مزاحمت‌های اینترنتی و تهدید از این طریق ۴۳ فقره پرونده تشکیل شده است.

الوانی گفت: از هزار و ۱۹ فقره پرونده جرم در فضای مجازی تعداد ۵۸۷ پرونده مربوط به شهرستان بیرجند است که ۱۵ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906217

مهمترین اخبار ایران و جهان: