نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 18:01

جشن تکلیف به عنوان جشن عمل به دستورات الهی در جامعه نهادینه شود

اردبیل- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: جشن تکلیف، جشن تشرف به دین مقدس اسلام و قرآن و عمل به دستورات الهی برای کسانی است که به سن تکلیف رسیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر اکبری ظهر پنجشنبه در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: جشن تکلیف، جشن تشرف به دین مقدس اسلام و قرآن و عمل به دستورات الهی برای کسانی است که به سن تکلیف رسیده اند تا قابلیت ارتباط با خدا داشته باشند.

وی بیان کرد: پایه گزار جشن تکلیف سید بن طاوس در قرن ششم هجری بوده است که این سنت حسنه را بنیاد نهاد و آن را یکی از زیباترین و باطراوت ترین جشن‌های مؤمنان درگاه الهی عنوان کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: برای آنکه ما به سعادت برسیم و راه صحیح زندگی را بشناسیم، خداوند متعال هم در وجود ما «عقل» قرار داده و هم توسّط پیامبران «دین» فرستاده است تا با عمل به راهنمایی‌های عقل و دین، انسان‌هایی کامل و سعادتمند شویم.

حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: انسان وقتی در اثر غفلت و سهل انگاری خطایی را در زندگی مرتکب می‌شود نباید امید خود را به فضل و بخشش خداوند از دست بدهد چون خداوند درهای توبه به روی بندگانش همیشه باز گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه را خداوند بر ما «واجب» ساخته و از ما خواسته است که عمل کنیم، کارهای نیک و سودمند و مفید برای جامعه است و آنچه را که «حرام» دانسته و از آن نهی فرموده است، کارهای ناشایست و زیان آور است که برای جسم و روح ما ضرر دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926961

مهمترین اخبار ایران و جهان: