نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 21:11

داخلی سازی کالاهای پرتکرار و تحریمی مورد نیاز صنایع نفت و گاز

بوشهر- مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران گفت: داخلی سازی کالاهای پرتکرار و تحریمی مورد نیاز صنایع نفت و گاز با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هرمز قلاوند عصر پنجشنبه در ششمین نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران در عسلویه اظهار داشت: ۷۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تولید می‌شود.

وی از شرکت نفت و گاز پارس به عنوان مهم‌ترین حوزه بالادستی تولید انرژی کشور یاد کرد و گفت: این وظیفه مهم بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در پارس جنوبی می‌افزاید.

وی با بیان اینکه باید از تأسیسات شرکت ملی نفت ایران حفاظت و صیانت کنیم، گفت: پیوستگی و استمرار فعالیت‌های پژوهشی، ارتباط با حوزه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بازوی اجرای پژوهش، به ارائه راهکارهای مهم در مسیر رفع چالش‌های موجود کمک خواهد کرد.

قلاوند اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در شرکت‌های تابعه و در سطح شرکت ملی نفت در حال پیگیری است اما باید این فعالیت‌ها و همچنین نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها در سطوح مختلف و محافل پژوهشی ارائه، تشریح و به اشتراک گذاشته شود.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریتی جدید، پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی شرکت ملی نفت از وضعیت بهتری برخوردار هستند، افزود: لازم است پروژه‌های پژوهشی بیشتری به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شود و همچنین ضمن اشتراک نتایج پژوهش با دانشگاه‌ها، ارتباط بخش‌های پژوهشی شرکت ملی نفت با نهادهای دانشگاهی بیشتر شود.

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران به موضوع داخلی سازی کالاهای پرتکرار و تحریمی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، در حوزه کالاهای ساخت بار اول اقدام‌های خوبی انجام شده و باید در زمینه رفع نیازهای شرکت نفت وگاز پارس در حوزه ساخت کالاهای بار اول، از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم.

ششمین نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری سازی شرکت ملی نفت ایران به میزبانی شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357317

مهمترین اخبار ایران و جهان: