نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 17:55

حریق ادامه‌دار در مزارع کوهدشت/ ۶۵ هکتار در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت از حریق ادامه‌دار در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: ۶۵ هکتار از منطقه درب‌گنبد دچار آتش‌سوزی شد.

کیانوش عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه جنگلی کوهستانی تنگ‌‌قلا درب‌گنبد اظهار داشت: حریق این منطقه در ساعت 14 عصر روز گذشته از داخل پس‌چر مزارع کشاورزی شروع شد و در ادامه به اراضی ملی سرایت کرد که تا ساعت 19 ادامه یافت.

وی افزود: تیم واکنش سریع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مستقر در مرکز بخش درب‌گنبد کمتر از نیم‌ساعت به محل آتش‌سوزی در این منطقه اعزام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت با اشاره به حضور میدانی خود در منطقه تنگ‌قلا عنوان کرد: دو تیم از نیروهای این اداره، یک تیم واکنش سریع و ده دستگاه تراکتور به محل حریق اعزام شدند.

وی از عملیات اطفای حریق در درب‌گنبد خبر داد و بیان کرد: خطوط آتش‌بر به‌طول 12 کیلومتر هم‌زمان با آتش‌سوزی در منطقه تنگ‌قلا ایجاد شد که این اقدام نقش مهمی در مهار و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی به مناطق دیگر داشت.

عباسی با اشاره به استقرار نیروهای پایش در تنگ‌قلا گفت: نیروهای اداره منابع طبیعی پاک‌سازی و پایش این منطقه را پس از مهار آتش تا ساعت 24 انجام داده‌اند.

وی از تعیین دیده‌بان در منطقه درب‌گنبد برای کنترل حوادث و آتش‌سوزی‌های احتمالی خبر داد و ابراز کرد: حریق این منطقه با کمک و همراهی میدانی بخشدار، حضور  اقشار مختلف مردم، همیاران طبیعت، سپاه و ادارات این بخش مهار شد.

عباسی با بیان اینکه 65 هکتار از منطقه درب‌گنبد دچار حریق شده‌است، اظهار داشت: 45 هکتار از این مقدار در پس‌چر مزارع و 20 هکتار نیز در سطح اراضی ملی رخ داده‌است.

وی با اشاره به شناسایی عوامل حریق در منطقه درب‌گنبد افزود: عوامل حریق در منطقه تنگ‌قلا شناسایی شده‌اند و برای طی مراحل قانونی به دادسرا معرفی می‌شوند.

طبق گفته حسین میرزایی مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان 16 هزار هکتار جنگل این استان طی 10 سال اخیر بر اثر حریق از بین رفته و 130 فقره آتش‌سوزی طی این مدت در جنگل‌های کوهدشت رخ داده‌است.

انتهای پیام/644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1357061

مهمترین اخبار ایران و جهان: