نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:17

استقبال خوب زائران بیت‌الله الحرام از «طرح قرآنی رسول اکرم(ص) با محوریت سوره حج»

مؤسسه فرهنگی قرآنی عترت امام رضا(ع) با همکاری موسسه مشعر و با محوریت بعثه مقام معظم رهبری، پویشی را  برای مطالعه و تدبر زائران خانه خدا در سوره مبارکه حج راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «طرح قرآنی رسول اکرام» عنوان پویشی است که به ابتکار موسسه فرهنگی قرآنی عترت امام رضا(علیه السلام) با هدف آشنایی و تدبر موضوعی در سوره های قرآن در مناسبت‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

این پویش سعی دارد مفاهیم مرتبط با مناسبت های مذهبی و انقلابی را از زبان قرآن به نسل امروز منتقل کند. به همین منظور در هر مناسبت تفسیر روان و روزآمد از یکی از سوره های قرآن را همراه با نکته‌های قابل تأمل، روایات مرتبط و جملات قصار از امامین انقلاب و شهدا در قالب مسابقه کتابخوانی عرضه می‌کند. 

در همین راستا کتاب «حج، طرح قرآنی رسول اکرم(ص) با محوریت سوره مبارکه حج»، ضمن تشویق زائران به مطالعه آیات سوره حج، فرصتی برای زائران خانه خدا فراهم کرده که  در محل نزول وحی به تأمل در این سوره مبارکه بپردازند.

سیدحسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت  درباره اجرای این پویش در حج امسال گفت: معاونت فرهنگی افتخار دارد اعلام کند امسال برای اولین بار در طرحی ابتکاری در قالب بسته فرهنگی در نظر گرفته شده برای زائران، موضوع سوره حج را در دستور کار خود قرار داده است. لذا با در اختیار قراردادن کتاب «حج، طرح قرآنی رسول اکرم با محوریت سوره مبارکه حج» تولید مؤسسه فرهنگی قرآنی عترت امام رضا(ع)، ضمن تشویق زائران به مطالعه آیات این سوره، فرصتی برای زائران ایجاد کرد تا در سرزمین وحی و زمان انجام اعمال حج، توفیق مطالعه دقیق آیات سوره حج و تفسیر آن را در محل نزول وحی داشته باشند.

خوشبختانه این طرح با اسقبال خوب و مثبت زائران روبرو شده است و امیدواریم در اواخر ایام این سفر معنوی و بعد از اعمال حج بتوانیم با راه اندازی پویشی، تمام یا اکثر زائران تحصیل کرده و فرهیخته را در طرح مطالعاتی تفسیر سوره حج و شرکت در مسابقه این سوره تشویق و ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1302661

مهمترین اخبار ایران و جهان: