نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:03

نمایشگاه دستاوردهای سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان افتتاح شد

گرگان-رئیس سازمان قضایی گلستان از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلام الواری در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سازمان قضائی گلستان گفت: سازمان قضائی برای برقراری امنیت با نیروهای مسلح همراه بوده و در راستای مأموریت محوله با هرگونه قانون شکنی برخورد خواهد کرد.

الواری اظهار کرد: یکی از وظایف مهم قوه قضائیه تأمین حقوق همه جانبه افراد و ایجاد امنیت عادلانه قضائی و تساوی حقوق مردم در برابر قانون است.

وی افزود: این نقش خطیر قوه قضائیه بسترساز عدالت حقیقی و ضامن سلامت جامعه اسلامی است.

این مقام قضائی با مهم خواندن جایگاه دستگاه قضا، یادآور شد: هر چه نقش قوه قضائیه پر رنگ تر باشد، زمینه برای تعالی جامعه به سوی اهداف عالیه و راهبردی فراهم خواهد شد.

وی گفت: در واقع دستگاه قضا در کنار نیروهای مسلح یکی از ارکان مهم برقراری امنیت است که در این مسیر سخت و پر تلاطم سازمان قضائی در صیانت از نیروهای مسلح مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.

این مقام قضائی گفت: این سازمان به عنوان مرجع صالح رسیدگی به جرایم نظامی در برقراری امنیت همراه با نیروهای مسلح بوده و در راستای مأموریت محوله با هرگونه قانون شکنی برخورد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: راهبرد سازمان قضائی در صیانت از نیروهای مسلح کاملاً هدفمند بوده و در کاهش جرایم نظامی مصمم هستیم.

گفتنی است در این نمایشگاه که تا پایان هفته قوه قضائیه پابرجاست بخشی از فعالیت‌های سازمان قضائی گلستان طی یک سال اخیر در حوزه روابط عمومی و امور فرهنگی، آمار عملکرد دو سالانه شعب قضائی، تعاملات با نیروهای مسلح و دیدار با مدیران استانی، بازدید از مراکز نظامی و انتظامی، پیشگیری از وقوع جرم و کلاس‌های آگاه سازی حقوقی ارائه شده است.

عرضه کتاب‌های حقوقی و قضائی آموزش سازمان مرکز و آموزش استان و همچنین پوسترهای تشریح جرایم و مجازات نظامی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا پایان هفته قوه قضائیه در معرض دید عموم خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302417

مهمترین اخبار ایران و جهان: