نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:27

نخست وزیر یونان: اصلاحات بزرگی در راه است

نخست وزیر یونان پس از پیروزی قاطع در انتخابات وعده «اصلاحات بزرگ» در این کشور واقع در جنوب شرقی اروپا را داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان روز دوشنبه همزمان با آغاز دوره جدید چهار ساله خود پس از پیروزی قاطع در انتخابات، وعده «اصلاحات بزرگ» داد.

به نوشته وبگاه «نشنال»، میتسوتاکیس، رهبر حزب محافظه‌کار «دموکراسی نوین یونان» به یکی از بزرگترین پیروزی خود در سال‌های اخیر رسید.

این دومین انتخابات در هفته‌های اخیر در یونان پس از رای‌گیری پارلمانی در ماه مه بود که حمایت قاطع از میتسوتاکیس را نشان داد.

 

میتسوتاکیس گفت که دولت او در دوره دوم نخست وزیری «تغییرات اساسی» ایجاد خواهد کرد. وی وعده داد در مراقبت های بهداشتی و بهبود ایمنی راه آهن پس از تصادفی که ۵۷ کشته برجای گذاشت، سرمایه گذاری کند.

او همچنین متعهد شده که اصلاحاتی را برای بازسازی رتبه اعتباری یونان پس از بحران بدهی و افزایش درآمد از صنعت حیاتی گردشگری انجام دهد. نخست وزیر پس از به دست گرفتن مجدد قدرت به رئیس جمهور گفت: «ما کار را برای اصلاحات بزرگ آغاز خواهیم کرد.»

 

هواداران حزب دموکراسی نو یکشنبه شب در «آتن»  پیروزی رهبر خود را در انتخابات جشن گرفتند.

«آلکسیس سیپراس» نخست وزیر سابق و رهبر حزب «سیریزا» شکست خود را پذیرفت و گفت که آینده خود را به دست اعضای حزب خواهد گذاشت. میتسوتاکیس قرار است اواخر روز دوشنبه کابینه خود را معرفی کند.

یکی از بزرگترین مشکلات یونان مقابله با رقیب دیرینه یعنی ترکیه است. میتسوتاکیس اخیرا  به دیدار آتی خود با رئیس جمهور ترکیه و خریدهای تسلیحاتی یونان اشاره کرد.

میتسوتاکیس» رهبر حزب دموکراسی نوین با اشاره به فرصت دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در شهر «ویلنیوس» در لیتوانی در ماه سپتامبر گفت: «حتی اگر اختلافات بین دو کشور برطرف نشود،ممکن است تنش در دریای اژه و شرق مدیترانه به تدریج کاهش یابد.»

میتسوتاکیس  به شبکه تلویزیونی «ایی‌آرتی» گفت: «یونان موظف است نیروهای مسلح خود را تقویت کند، زیرا ما، ترکیه را به عنوان بزرگترین و از نظر ژئوپلیتیکی غیرقابل پیش بینی‌ترین همسایه کنار خود داریم» (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311717

مهمترین اخبار ایران و جهان: