نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:29

درخواست مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از نمایندگان

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان از مسؤولان گیلان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا برای جذب اعتبارات لازم برای نوسازی شبکه‌های توزیع برق گیلان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  محمدتقی مهدی زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگزینی بیش از ۲۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق با کابل خودنگهدار اظهار کرد: در سه ماه گذشته ۲۲۰ کیلومتر کابل خودنگهدار با شبکه سیمی فرسوده با حدود ۸۰ میلیارد تومان هزینه در شهرستان‌های مختلف استان، جایگزین شد.

وی با اشاره به شرایط متفاوت جوی گیلان از جمله بارش باران و برف، رطوبت هوا و تندباد‌های فصلی افزود: برای پایداری جریان برق در مناطق مختلف گیلان باید شبکه‌های توزیع برق به ویژه در بخش فشار ضعیف، نوسازی و مقاوم سازی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیبا سازی شهری و روستائی و کاهش میزان استفاده‌های غیر مجاز از برق را از مزایای نصب کابل خودنگهدار عنوان کرد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه از ۲۱ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در گیلان هنوز ۱۲ هزار کیلومتر سیمی است که باید با برنامه ریزی دقیق هرچه زودتر با کابل خودنگهدار تعویض شود، گفت: از مسؤولان گیلان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم برای جذب اعتبارات لازم برای نوسازی شبکه‌های توزیع برق گیلان تلاش کنند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1312561

مهمترین اخبار ایران و جهان: