نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 01:05

مدیریت بازار مسکن یکی از مطالبات اصلی مردم است

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیریت بازار مسکن یکی از مطالبات اصلی مردم است و این امر نیز با جدیت از طرف دولت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در دوازدهمین جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: رصد دقیق بازار مسکن و برگزاری جلسات شورای تأمین مسکن به صورت هفتگی انجام گیرد و حضور مستمر و جدی دستگاه‌های اجرایی مربوطه لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تلاش‌های مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای ساماندهی حوزه مسکن و برگزاری جلسات شورای تأمین مسکن در راستای ساماندهی بیشتر این حوزه در سطح استان قابل تقدیر است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ساماندهی مشاوران املاک از مسائل مورد توجه بوده و در گام نخست باید اطلاعات فعالان این حوزه تکمیل و یک بانک اطلاعاتی دقیق در این حوزه تشکیل شود.

معتمدیان افزود: باید نظارت و رصد دقیق از واحدهای بنگاه املاک انجام گیرد و در صورت شناسایی متخلفان، پلمب واحدهای متخلف انجام شود.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده باید در سریع‌ترین زمان ممکن ۷۰۰ واحد مشاور املاک فاقد پروانه سطح استان ساماندهی گردند و در صورت عدم اقدام متقاضی، باید اقدامات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعمال گردد.

معتمدیان با اشاره به لزوم تسریع در شناسایی واحدهای خالی، بیان کرد: شرکت‌های خدمات رسان در شناسایی واحدهای خالی اقدامات لازم را انجام دهند تا این واحدها نیز شناسایی و تعیین و تکلیف گردند.

وی تاکید کرد: باید اطلاع رسانی دقیقی در سطح جامعه صورت گیرد تا صاحبان املاک، اطلاعات واحدهای مسکونی خود را در سامانه اطلاعات مربوط به املاک ثبت کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد راه و شهرسازی در حوزه تأمین زمین و اجرای طرح جوانی جمعیت، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی رتبه چهارم کشوری را در این بخش کسب کرده و این نشان از عملکرد قابل تقدیر مجموعه راه و شهرسازی است.

معتمدیان با اشاره به بازسازی بافت‌های فرسوده، اظهار داشت: با اعطای تسهیلات بانکی به خصوص در شهر ارومیه عقب افتادگی هسته مرکزی شهر ساماندهی می‌شوند و اجرای طرح بازآفرینی شهری با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان اظهار کرد: بانک‌های عامل طی ۲ ماه کل متقاضیان در آذربایجان‌غربی را ساماندهی و تسهیلات را پرداخت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1342861

مهمترین اخبار ایران و جهان: