نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 23:35

تخصیص مبلغ ۷۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آذربایجان غربی از منابع مختلف

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۱ از منابع مختلف مبلغ ۷۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شد و خروجی این تخصیص ها افتتاح و بهره برداری ۱۴۳۰ پروژه بالای ۶۰ درصد استان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری با موضوع توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال 1402 به تفکیک فصل و شهرستان و توزیع اعتبارات هزینه ای سال 1402 به تفکیک دستگاه اجرایی در سالن شهید سلیمانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه سپهری رئیس سازمان، در ارتباط با عملکرد اعتبارات در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ از منابع مختلف مبلع ۷۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده شد و خروجی این تخصیص ها افتتاح و بهره برداری ۱۴۳۰ پروژه بالای ۶۰ درصد استان بود و در هفته دولت و دهه فجر امسال نیز تعد اد دیگری از پروژه ها افتتاح خواهد شد. 

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اقدام مثبت و موثر در توسعه و رفع عقب ماندگی های استان در سال گذشته را سفر ریاست محترم جمهوری به استان دانست و تاکید کرد: مصوبات این سفر تحرک قابل ملاحظه ای برای انجام بسیاری از کارهای بر زمین مانده از سال‌های قبل بوده و باعث تکمیل و بهره برداری تعداد زیادی از طرح های ملی مهم و اثر گذار و تحولات فوق العاده حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر در رفع نابرابری‌های منطقه ای استان را سفرهای شهرستانی به ۱۹ شهرستان استان عنوان نمود و افزود: مصوبات سفرهای شهرستانی با بررسی های میدانی و منطبق با واقعیت در قالب ۱۴۳۰ مصوبه به تصویب رسید که اعتبار۱۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.  

سپهری در ارتباط با تحقق 125 درصدی درآمدهای استان و همچنین تحقق رشد اقتصادی ۳.۸ درصدی گفت: ارتقا شاخص های اقتصادی و خدماتی استان طی ۱.۵ سال اخیر ناشی از اقدامات انجام شده در این ارتباط با موضوعات فوق الذکر بوده است. 

وی با اشاره به تدوین اسناد توسعه شهرستانها گفت: این اقدام در راستای سیاست دولت و رفع عقب ماندگی ها ناشی از بی برنامگی است که با تدوین اسناد توسعه شهرستانها در واقع نقشه راهی برای توسعه مناطق می باشد.  

 دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان موضوع برنامه محوری، بستر سازی برای مهار تورم و رشد تولید به عنوان راهبر اساسی در تامین اقتصاد پایدار، بهره وری در همه بخش‌ها و بسترسازی برای رشد اقتصادی و توجه به انضباط مالی، شفافیت منابع و مصارف و تسلط نظام برنامه ریزی بر بودجه را سیاست های کلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال جاری عنوان نمود. 
  
در این جلسه بودجه ۵۲۰۰ میلیارد تومانی استان در سال ۱۴۰۲ را در قالب سهم دستگاه، شهرستان، فصل و برنامه توزیع و به تصویب رسید.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1362217

مهمترین اخبار ایران و جهان: