نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:47

گسترش و بکارگیری فناوری هسته‌ای در کشور باید مورد توجه قرار گیرد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فناوری هسته‌ای کلید پیشرفت کشور است، گفت: گسترش و بکارگیری فناوری هسته‌ای در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته بازدیدی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای داشتند و نکات مهمی را در حوزه انرژی هسته‌ای مطرح کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمن ملت ایران را تحریم کرده و کمکی برای دستیابی به دانش هسته‌ای از سوی کشورهای خارجی صورت نگرفته، دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور توسط دانشمندان و متخصصان داخلی قابل توجه و تشکر است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: انرژی و دانش هسته‌ای امروز کاربردهای مختلفی در حوزه تولید برق، کشاورزی، پزشکی دارد و کلید دستیابی به دانش نو است.

علما با اشاره به در پیش بودن روز ازدواج، بیان کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی زمینه اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید در موضوع ازدواج ساده زیستی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: خانواده‌ها با الگو قراردادن زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: ازدواج سلامت روانی و معنوی جامعه را تضمین می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288617

مهمترین اخبار ایران و جهان: