نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 17:19

طرح سپتیک فاضلاب مهران به طول 10 کیلومتر تا اربعین تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: پروژه سپتیک فاضلاب مهران و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب این شهر به طول ۱۰ کیلومتر در حال تکمیل است که تا قبل از اربعین پایان می یابد.

پرویز ناصری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: پروژه‌های آب و فاضلاب استان برای اربعین امسال شامل تأمین آب پارکینگ شماره ۲ اربعین، آبرسانی به محل موکب ها، تأمین آب تانکرهای سیار از سرابله تا پایانه مرزی و تکمیل پروژه سپتیک فاضلاب مهران و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران به طول ۱۰ کیلومتر است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آبفای استان ایلام با تمامی امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمات به زائران اربعین جهت تامین آب آنها و مدیریت شبکه فاضلاب و تصفیه خانه آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در مورد میزان مصرف آب در بین مشترکان هم یادآور شد: میانگین مصرف آب در کشو ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالی که مردم استان ایلام در طول ۲۴ ساعت۳۵۰ لیتر آب ۲ برابر میانگین مصرف کشور آب مصرف می‌کنند.

 ناصری ادامه داد: هرچند در حال حاضر آب همه شهرها و روستاهای استان پایدار است، اما مردم نیز باید در میزان مصرف آب همکاری کنند و طبق بررسی ها ۵۰ درصد مردم استان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: با وجود بارش‌های خوب سال زراعی جاری، اما باتوجه به خشکسالی‌های سنوات اخیر، صرفه جویی در مصرف آب طی ماه های تابستان سال جاری ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام ادامه داد: قیمت تمام شده آب در ایلام نسبت به سایر استان‌ها گران‌تر است و سالجاری میزان مصرف آب در ایلام ۱۵ درصد افزایش یافته است. 

 به گزارش خبرگزاری فارس، استان ایلام جزء استان های کم آب کشور بوده که در فصل تابستان معضل کمبود آب بیشتر نمایان تر و میزان مصرف آب افزایش می‌یابد.

شرکت آبفای استان بیش از ۲۳۹ هزار مشترک آب و ۹۸ هزار مشترک فاضلاب در استان ایلام دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287517

مهمترین اخبار ایران و جهان: