نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 16:59

رژیم صهیونیستی به‏ دنبال توسعه «گنبد آهنین سایبری جهانی» است

توسعه توانمندی‌های محور مقاومت و حملات موفق سایبری علیه زیرساختهای رژیم صهیونیستی، باعث شد‏ه مقامات امنیتی این رژیم به فکر توسعه سیستم دفاعی سایبری باشیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رونن بار، رئیس آژانس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین بت» در نشست سالانه هفته بین‌المللی سایبری در تل آویو مدعی شد: گنبد آهنین که شین بت در حال توسعه آن در فضای مجازی است، در حال برداشتن اولین گام‌های خود است. این سامانه مجموعه‌ای از اتحادهای در حال ظهور است و در حال حاضر وارد عمل شده است.

وی همچنین مدعی شد که تل آویو در حال حاضر با تعدادی از کشورهای مهم در این زمینه همکاری می‏کند و دراین‌باره افزود: آژانس به طور موثر از فناوری هوش مصنوعی برای جلوگیری از تهدیدات استفاده می کند و فناوری هوش مصنوعی به طور طبیعی در سامانه اقدامات متقابلِ شین بت ادغام شده است.

رییس شین بت با بیان اینکه آژانس تحت مدیریت وی دریافته است که «پیروزی در این جنگ با چوب و سنگ غیرممکن است»، مدعی شد: ما تعداد قابل توجهی از تهدیدات را با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی کردیم... برای اطمینان از اینکه هوش مصنوعی منجر به تکامل می‏شود و نه انقلاب، ما به همکاری و گشایش بین غول‏های فناوری و آژانس‏های امنیتی نیاز داریم.

دیروز هم «گابی پارتینوی» رئیس نهاد سایبری رژیم صهیونیستی که به مناسبت هفته اینترنت در دانشگاه تل‌آویو سخنرای می‌کرد، گفته بود که ایران خطر بزرگ سایبری محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی به خصوص از اسفند ماه ۱۴۰۰ تاکنون آماج حملات بسیار و مرتب گروهای مختلف مقاومت بوده و تقریبا بیشتر وزارتخانه‌ها یا مقامات امنیتی این رژیم هدف هکرهای مقاومت یا وابسته به آزادی خواهان جهان از جمله «عصای موسی»، «دستان باز»، «بلک شادو» بوده‌اند.

در بهمن زمستان ۱۴۰۰ حمله هکری به شرکت صهیونیستی «e-post» و نفوذ به سیستمهای رایانه‌ای شرکت لجستیکی «گلد باند» به عنوان مسؤول کارخانه کشتی‌سازی رژیم صهیونیستی در نهایت به برکناری «ایگال اونا» رئیس اداره پدافند سایبری این رژیم منجر شد. اسفند همان سال همزمان با «روز جهانی صیانت از داده‌ها..»، عصای موسی با هک دوربین‌های مداربسته فوق امنیتی اطراف شرکت نظامی «رافائل» تصاویر این آنها رابه طور زنده پخش کرد و با نفوذ به سیستم‌های فوق امنیتی وزارت جنگ این رژیم، و فضای اطلاعات صدها نظامی ریز و درشت ارتش از جمله اسامی، ایمیل، آدرس و شماره‌تلفن‌ها و فایلی شامل اطلاعات بنیادی گردان رزمی این رژیم موسوم به «گردان الفون» را منتشر کرد.

گروه هکری «دستان باز» هم در همان زمستان ۱۴۰۰ ویدئویی را منتشر کرد که در آن، اسنادی محرمانه، اطلاعات شخصی و گزارش‌های مالی از رئیس موساد فاش شده بود.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ گزارش داد مسئولین سایبری بعد از ساعت‌ها از اختلال در وبسایت رادیو ارتش اسرائیل متوجه حمله سایبری به آن شدند. ظاهرا اسراییلی ها ابتدا تصور کرده بودند که اختلال فنی در سایت به وجود آمده است.

چند روز قبل از آن هم گروه هکری «انونیموس سودان» حملات سایبری متعددی را علیه سایت‌های اسرائیلی را مورد هدف قرار داده و وبسایت‌ها شرکت ارتباطات و شرکت خدمات اینترنت، دانشگاه تل‌آویو، روزنامه جروزالم پست و شرکت آب این رژیم را برای مدتی از دسترس خارج کرده بودند.

گروهی با نام «الطاهره»اواخر فروردین ماه امسال شبکه تلویزیونی کانال ۹ اسرائیل هدف حمله سایبری قرار داد و فعالیت این شبکه به مدت چندین ساعت مختل و از دسترس خارج کرد. ساعاتی بعد پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد که برای دومین روز متوالی، وبگاه‌ها و سرورهای حکومتی رژیم صهیونیستی از مبدأ عراق وب‌سایت و سرورهای فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو را مورد هدف قرار داده‌اند. تقریبا همزمان هکرهای عراقی توانستند وبگاه بانک «اسرائیل» و وب‌سایت فرودگاه بن گوریون را از دسترس خارج کنند.

همچنین در فروردین ماه امسال وب‌سایت یدیعوت احارونوت اعلام کرد که یک گروه هکری، وب‌سایت وزارت بهداشت و آموزش رژیم صهیونیستی را هدف حمله سایبری قرار داده و اطلاعات مربوط به اقدامات این رژیم در مبارزه کرونا را منتشر کرده است و همزمان از سوی دیگر رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله سایبری مشابه به فرودگاه بن گورین واقع در شهر اللّد در ۳۴ کیلومتری شهر قدس اشغالی خبر دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315517

مهمترین اخبار ایران و جهان: