نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 13:20

قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین قرائت شد

زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین، از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام، کشورهای عربی و مسلمانان جهان نام بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران ایرانی بیت الله الحرام امروز سه شنبه (۶ تیر) با شرکت در مراسم برائت از مشرکین؛ در قطعنامه‌ای ۶ ماده‌ای خواستار حمایت کامل از جبهه مقاومت و تقویت روابط سیاسی با محوریت دفاع از آزادی خواهان جهان خصوصاً آرمان فلسطین تا آزادی قدس شریف شدند.

زائران کشورمان در این قطعنامه با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان کرده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را، چراغ راه خود قرار داده و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مسجد الحرام، فاجعه منا و سال ۶۶ را گرامی داشتند.

متن کامل این قطعنامه که امروز در مراسم برائت از مشرکین که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات برگزار و قرائت شد به شرح زیر است:

۱- ما حجاج بیت الله الحرام با تاسی به سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام در صحرای عرفات، با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان کرده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را، چراغ راه خود قرار داده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهدای مسجد الحرام، فاجعه منا و سال ۶۶، مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم.

۲- ما ضمن اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول قرآن و آرمان‌های پیامبر اعظم صلی ا… علیه و آله وسلم، از سیاست‌های آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار می‌کنیم.

۳- ما حجاج شرکت کننده در مراسم برائت از مشرکین، مسئله فلسطین را مسئله اصلی و محوری جهان اسلام، کشورهای عربی و مسلمانان جهان دانسته و امروز با گذشت ۴۴ سال از ابتکار تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام «رحمت الله علیه» و راهبری‌های حکیمانه خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» همچنان حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان جهان را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

۴- ما نمایندگان ملت غیور ایران، در صحرای عرفات همبستگی جهان اسلام و وحدت کلمه امت اسلامی را کلید فتح و غلبه بر استکبار جهانی و توطئه‌های آنان اعلام کرده و اکنون که جبهه مقاومت، ابتکار عمل را از اختیار صهیونیست‌ها خارج و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به سمت زوال تدریجی رانده معتقدیم تسریع در فروپاشی رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و رسیدن به نقطه بی‌بازگشت، اولویت اول جهان اسلام و کشورهای اسلامی است.

۵- ما حجاج بیت الله الحرام نسبت به راه اندازی گروه‌های تندروی به ظاهر اسلامی و دخالت و تجاوز غاصبانه به کشورهای اسلامی که از اهداف و برنامه‌های نظام استکبار و سلطه برای نابودی و کم اثر جلوه دادن تاثیرات عمیق فرهنگی و معنوی اسلام است، اعلام خطر کرده و بر بصیرت کامل و ضرورت ایستادگی امت اسلامی در مقابل آن تاکید می‌نماییم.

۶- ما، ضمن حمایت از اقدامات دولت مردمی در توسعه هوشمندانه روابط راهبردی جمهوری اسلامی با کشورهای دنیا و بالندگی دیپلماسی همسایگی با کشورهای منطقه، خواستار حمایت کامل از جبهه مقاومت و تقویت روابط سیاسی با محوریت دفاع از آزادی خواهان جهان خصوصاً آرمان فلسطین تا آزادی قدس شریف هستیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته - صحرای عرفات
نهم ذی الحجه ۱۴۴۴ هجری قمری-برابر با ۶ تیر ماه ۱۴۰۲ هجری شمسی

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312861

مهمترین اخبار ایران و جهان: