نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 19:16

برداشتن گام برای بهبود شرایط ساخت مسکن در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: با مصوبات و اختیاراتی که در شورای مسکن به استان داده شد گام خوبی در جهت بهبود شرایط مسکن استان برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه جلسه شورای مسکن استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی، جمعی از معاونین و مشاورین وی برگزار شد، گفت: در این جلسه مسائل و مشکلاتی که در حوزه طرح نهضت ملی مسکن استان وجود دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: برخی از مشکلاتی که از باب زیرساخت‌های مورد نیاز مسکن و تأمین مالی پروژه‌ها وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت و مجوزهایی صادر شد تا بتوانیم از محل بعضی از زمین‌های استان با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های ساخت مسکن در استان را پیش ببریم.

استاندار اصفهان بیان کرد: در بخش ساخت مسکن و اولویت‌هایی که برای استان است، تعهد کردیم طی یک الی دو سال آینده (پایان سال ۱۴۰۳) عددی که در حوزه ساخت مسکن بر دوش استان است محقق شود.

مرتضوی گفت: تا پایان سال نیز تعهد شد بخش قابل توجهی از مسکن مورد نیاز استان را تأمین کنیم. وی خاطرنشان کرد: در بخش راه‌های استان نیز مصوباتی داشتیم و مقرر شد با همکاری وزارتخانه راه و شهرسازی در جلسات جداگانه مسائل حوزه راه استان را دنبال کنیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در خصوص برخی از مشکلات مانند چالش‌هایی که در برخی از راه‌هایی که دچار فرسودگی قدیمی هستند وجود دارد با مساعدت معاون اول رییس جمهور و پیگیری وزیر راه و شهرسازی به دنبال احیای مصوبه گذشته هستیم.

وی افزود: در صورتی که این مصوبه احیا شود تأمین مالی قیر برای بزرگراه کاشان_اصفهان و بزرگراهی که به تبریز ختم می‌شود محقق خواهد شد تا شرایط مناسب تری را در راه آن مناطق داشته باشیم.

استاندار اصفهان در پایان اشاره کرد: در مجموع با مصوبات و اختیاراتی که به استان داده شد گام خوبی برای بهبود شرایط مسکن استان برداشته خواهد شد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313817

مهمترین اخبار ایران و جهان: