نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 12:02

30 هزار دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های سواد آبی را فراگرفتند

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: 30 هزار دانش‌آموز سمنانی آموزش‌های سواد آبی را فراگرفتند و این طرح همچنان ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباسعلی محمدی، رئیس گروه احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان تاکنون در پیشبرد آموزش‌های سواد آبی در قالب طرح «داناب» جزو استان‌های برتر و پیشگام در کل کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی اخیر هم بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با آموزش و پرورش، این طرح اجرایی شد و نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و پنج هزار دانش‌آموز در پایه یازدهم زیرپوشش آموزش‌های سواد آبی قرار گرفتند.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه این دانش‌آموزان با مسائل آب به ویژه مباحث مرتبط با آب‌های زیرزمینی بیشتر آشنا شدند، گفت: طرح‌های سواد آبی در ۲ مقطع متوسطه اول پایه هفتم هشتم و نهم در قالب طرح داناب (طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب) برگزار شد.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش‌های سواد آبی برای پایه یازدهم به روش دیگری ارائه شد، تصریح کرد: در این راستا، با بهره‌گیری از ظرفیت کتاب «انسان و محیط زیست»، آموزش‌های سواد آبی برای پایه یازدهم پیاده‌سازی شد.

وی با تأکید بر اینکه باید از طریق آموزش، فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی نهادینه شود،گفت: وضع منابع آبی به ویژه آب‌های زیرزمینی به خاطر خشک‌سالی‌های متعدد مناسب نیست و از این رو، ارائه آموزش‌ها در حوزه آب امری بسیار حائز اهمیت است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با تأکید بر اینکه باید مدیریت مصرف را سرلوحه خود قرار دهیم، افزود: باید فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که مدیریت مصرف را در زندگی رعایت کنند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305261

مهمترین اخبار ایران و جهان: