نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:43

جشنواره بین‌المللی نمایش‌های سنتی موجب معرفی خراسان شمالی می‌شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی برگزاری جشنواره بین المللی نمایش های سنتی در این استان را موجب معرفی ملی و بین المللی خراسان شمالی دانست و گفت: استعدادهای هنری استان باید شکوفا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر شنبه در نشست هماهنگی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی که بناست نخستین بار در خراسان شمالی برگزار شود، اظهار داشت: این رویداد مهم هنری با محتوای انسانی موجب پر کردن خلأهای روحی با هیجانات سالم اجتماعی خواهد شد و از طرفی استعدادها و توانمندی‌های هنرمندان داخل استان را شکوفا خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هنرهای نمایشی ریشه در فرهنگ بومی و محلی استان خراسان شمالی دارد، گفت: این جشنواره می‌تواند علاوه بر استعدادهای هنری، استان را در حوزه‌های صنعت، گردشگری و فرهنگ نیز در سطح کشور و در بعد بین‌المللی معرفی کند.

وی افزود: هنر نمایش به شدت مردمی است و در استان ما وجود داشته و با این رویداد نظم و انسجام بیشتری خواهد یافت.

حسین نژاد از دست‌اندرکاران این رویداد خواست تا با قدرت و توان و غنای مضاعفی این جشنواره را اجرا کنند و بیان داشت: مجموعه استانداری در کنار مجریان این برنامه خواهد بود.

این رویداد مهم فرهنگی قرار است با حضور ۳۵۰ نفر در قالب گروه‌های هنری نمایش صحنه‌ای خیابانی، عروسکی و بین المللی از ۶ تا ۱۱ مهر امسال در استان خراسان شمالی برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305861

مهمترین اخبار ایران و جهان: