نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 00:48

سامانه ملی رصد بستری برای شفاف‌سازی در حوزه اشتغال است

کرج- معاون اشتعال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه ملی رصد بستری برای شفاف‌سازی، نظارت و سیاست گذاری در حوزه اشتغال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کریمی بیرانوند عصر شنبه در قرارگاه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، به سامانه ملی رصد ومزایای آن اشاره کرد و افزود: این سامانه بستری برای برخط دنبال کردن عملکرد خود دستگاه‌های زیرمجموعه است ونقش شفاف سازی، نظارت وسیاستگذاری دارد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها برای پرداخت نکردن تسهیلات اشتعالزایی تبصره ۱۶ گفت: ازابتدای امسال به ۸ بانک ابلاغ شده که موظفند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند وهیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست وسرپرست بانک‌های استان نیز بایدموضوع را پیگیری و با آن‌ها برخورد کنند.

کریمی بیرانوند، از پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی تا پایان سال خبر دادوگفت: این اعتبار نسبت به سال قبل از رشد ۳۵ درصدی برخوردار است و اگر تا پایان مهرماه امسال ۷۰ درصد منابع را جذب کنیم، منابع جدیدی از سوی بانک مرکزی اختصاص می‌یابد.

وی گفت: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۳ هزار میلیارد تومان بود که با کمک بانک مرکزی و بانک‌ها بیش از ۹۰ درصد آن پرداخت شد و برای اولین‌بار سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات در مشاغل خانگی جذب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306617

مهمترین اخبار ایران و جهان: