نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 15:02

امسال ۳۰۰۰ نفر جذب دستگاه‌های دولتی کرمان می‌شوند

استاندار کرمان گفت: امسال حدود ۳۰۰۰ نفر جذب دستگاه‌های دولتی استان کرمان می‌شوند و عمده استخدام‌ها در آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار در جلسه شورای راهبردی توسعه استان کرمان درباره ارزیابی‌ها و شاخص‌های جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: بعضی از دستگاه‌ها در بارگذاری عملکردها و گزارشات کوتاهی می‌کنند و تحقق این امر باعث عدم دریافت امتیاز در برخی از شاخص‌هاست.

وی بیان کرد: وزن شاخص‌ها را مرور کنید زیرا وزن شاخص‌ها در همه دستگاه‌ها یکسان نیست و رتبه‌های کشوری دستگاه‌ها نیز باید در امتیازدهی لحاظ شود.

استاندار کرمان افزود: ابتکار عمل، نوآوری‌ها و اقدامات ویژه دستگاه‌ها نیز در امتیاز دهی لحاظ شود.

فداکار درباره میزان مصرف برق اظهار کرد: صنعت و کشاورزی نباید فدای مصرف بی‌رویه دیگر بخش‌ها شوند، باید مدیریت مصرف در مصارف برق خانگی داشته باشیم.

فداکار با اشاره به مشکلات اساسی در حوزه برق اظهار کرد: چاه‌های برق کشاورزی دو روز در هفته قطع است، اگر محصولات کشاورزی آسیب ببینند قابل جبران نیست. به طور مثال حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش محصول پسته امسال برآورد شده است، بنابراین با وزارت نیرو مکاتبه کرده‌ایم که برای جلوگیری از خسارت قطعی موتور برق‌های آب به یک روز در هفته محدود شود، اگر وزارت نیرو تا فردا پاسخ ندهد از طریق مصوبه شورای تامین این موضوع را اجرایی می‌کنیم. ضمن اینکه موتور برق ها با خاموش و روشن کردن خراب می‌شوند.

فداکار با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت درباره ساعات کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی گفت: طبق این مصوبه باید کارکنان دستگاه‌های اجرایی ۴۴ ساعت در هفته کار کنند.

وی افزود: فرمانداری جازموریان و گنبکی به فرمانداری‌های استان اضافه شده است.

فداکار در بخش دیگر سخنان خود گفت: برخی از دستگاه‌ها هنوز مولدسازی خود را اعلام نکردند و اگر خودشان اقدام نکنند طبق قانون ما ورود می‌کنیم.

او افزود: متاسفانه قانون جوانی جمعیت در برخی از دستگاه‌ها اجرا نمی‌شود، همه دستگاه‌ها باید این الزام قانونی را رعایت و بازرسان این موضوع را بررسی کنند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال حدود ۳۰۰۰ نفر جذب دستگاه‌های دولتی استان کرمان می‌شوند، در این میان ۱۸ نفر از نخبگان بدون آزمون جذب دستگاه‌ها خواهند شد و عمده استخدام‌ها در آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

پایان پیام/3763/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305817

مهمترین اخبار ایران و جهان: