نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:46

مردم به سازش بیشتر در اختلافات اهتمام داشته باشند

امام جمعه کاشان گفت: مردم را نیز به سازش هر چه بیشتر در اختلافات اهتمام داشته باشند که بنا بر قول مسؤولان قضایی کاشان درصد سازش در کاشان کم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده و تحلیل حواث آن از جمله هفتم تیر شهادت آیت الله دکتر بهشتی و۷۲ تن ازیاران امام خمینی(ره) به دست منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ اظهار کرد: شهادت مسؤولان عالی رتبه نظام در هر کشوری اتفاق می‌افتاد اما تصمیمات برق آسا، محکم و مدبرانه امام راحل(ره) که به اقرار آمریکایی‌ها قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفت این نظام و مملکت را حفظ کرد.

وی همچنین با اشاره به دیگر تلاش‌های خائنانه و خبیثانه دشمن برای سقوط کشور گفت: حادثه بمباران سردشت در استان آذربایجان غربی با هفت بمب شیمیای خردل در ششم تیر سال ۶۶ یکی از این حوادث است.

حسینی با تاکید بر بیان این حقایق و وقایع توطئه آمیز دشمنان افزود: مسبب این حوادث جنایتکارانه آمریکا و آلمان با دادن بمب شیمیایی بود که خود را طرفدار حقوق بشر می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: امام پنجم شیعیان مبارزه فرهنگی با تحریف‌ها در معارف، ایجاد تشکل با تربیت شاگردان و اعزام وکلا ونواب خود از جمله سلطانعلی بن محمد باقر(ع) به منطقه کاشان را در دوره خود انجام داد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کتاب «انسان ۲۵۰ ساله) دوران ائمه را به انسانی که ۲۵۰ سال عمر می‌کند تشبیه کرده است گفت: دوره اول ۲۵ سال سکوت امام علی(ع) برای حفظ اسلام، دوره دوم دوران اقتدار همراه با مظلومیت چهار سال و ۶ ماه حکومت علوی و ۶ ماهه حکومت حسنی، دوره سوم دوران ۲۰ ساله پر تلاش سازنده امام کوتاه مدت دوره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای تربیت نیرو در صورت تشکیل حکومت اسلامی از سال 40 تا 60 هجری قمری و دوره چهارم از سال ۶۱ آغاز امامت امام سجاد(ع) تا 260 دوران شهادت امام حسن عسگری(ع) دوران تلاش سازنده بلند مدت است.

حسینی همچنین با یادآوری عید قربان و سنت حسنه قربانی برای کمک به نیازمندان تاکید کرد: حتی اگر کسی توان خرید و ذبح گوسفند را ندارد با کمک‌های در حد توان خود به کمیته امداد و تجمیع آن می‌تواند برای گره گشایی از نیازمندان و محرومیت زدایی از جامعه مشارکت کند و ازفیض و پاداش کثیر این سنت حسنه بهره‌مند شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از برگزاری میزخدمت قضات دادگستری کاشان در مصلی نماز جمعه این شهرستان، رعایت کامل عدالت و انصاف برای رسیدگی پرونده‌ها را از قضات خواستار شد و گفت: مردم را نیز به سازش هر چه بیشتر در اختلافات توصیه کرد که بنا بر قول مسؤولان قضایی کاشان درصد سازش در کاشان کم شده است. 

وی با اشاره به انجام مراسم خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم در روز اول ذی‌الحجه در محضر رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: رهبری سرلوحه قراردادن درس سازگاری زوجین را به همه توصیه کردند.

حسینی بهترین استفاده از فرصت‌ها برای هدف خلقت، تفکر و آمادگی برای مرگ و توصیه به تقوا و دینداری را نیزمتذکر شد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303917

مهمترین اخبار ایران و جهان: