نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 23:17

وضعیت عمومی محیط بان مصدوم مطلوب است

ارومیه - رئیساداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: وضعیت عمومی محیط بان مصدوم که روز گذشته از ارتفاعات مراکان این شهرستان با پایین سقوط کرده بود، مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبرائیل قلی پور در این زمینه افزود: طی عیادت و سرکشی‌های انجام شده از این محیط‌بان وی دچار مقداری کوفتگی است که به احتمال قوی فردا از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهارت و آمادگی جسمانی این محیط‌بان ۳۳ ساله در زمینه محیط بانی موجب نجاتش در سقوط از ارتفاع پنج متری شده است، اضافه کرد: محیط بانان با دشواری‌های بسیاری در کار خود مواجه هستند و سختی کار در این شغل بسیار زیاد است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی ادامه داد: اعضای جمعیت هلال احمر خوی در نجات وی نقش مهمی ایفا کردند چرا که صعب العبور بودن مسیر و ماشین رو نبودن این محیط طبیعی بر دشواری کار برای کمک به این فرد افزوده بود.

قلی پور با اشاره به کمبود محیط‌بان در این زیستگاه طبیعی اظهار کرد: این منطقه دارای ۱۰۳ هزار هکتار مساحت است و لازم است تا ۶۰ نفر به تعداد محیط‌بانان فعلی منطقه افزوده شود.

این محیط بانی روز پنجشنبه پس از سقوط از ارتفاع پنج متری با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل و به بیمارستان انتقال داده و تحت درمان قرار گرفت.

روز گذشته یک محیط بان در حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده مراکان از صخره سقوط کرد که با امداد جمعیت هلال احمر و اورژانس شهرستان نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340917

مهمترین اخبار ایران و جهان: