نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 00:15

عربشاهی: پیشنهاد ۲ میلیون دلاری را به عشق پرسپولیس رد کردم/ بیرانوند بداند از کجا به کجا رسیده است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اتفاقات چند روز گذشته درباره علیرضا بیرانوند به این صحبت که «عشق و تعصب مربوط به دهه ۶۰ است، واکنش نشان داد.

 ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص حاشیه‌های چند روز اخیر پرسپولیس درباره فسخ قرارداد بیرانوند و قرارداد جدیدی که این بازیکن با سرخپوشان امضا کرد، اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که خوشایند هیچ کدام از هواداران پرسپولیس نبود. بیرانوند تحت تأثیر صحبت‌های اطرافیانش قرار گرفت.

وی ادامه داد: بیرانوند باید بداند که از کجا به کجا رسیده و هیچ وقت گذشته‌اش را فراموش نکند. او باید بداند که با کارگری و زحمت به این موقعیت رسیده و قدردان حمایت و توجه هواداران پرسپولیس باشد. این پرسپولیس بود که بیرانوند را به این جایگاه و موقعیت رساند و او نباید به این راحتی این مسائل را فراموش کند.  هیچ‌کس با پول مخالف نیست، پول خوب است و همه هم دوست دارند که پولدار شوند، اما بازیکنی مثل بیرانوند که دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و فوتبال ایران است نباید تمام پل‌های پشت سرش را خراب کند. اینکه با دست‌مان قلب درست کنیم نشان از تعصب نیست، بلکه باید در عمل نشان دهد که نسبت به تیمش غیرت دارد.

عربشاهی با اشاره به صحبت‌های وکیل بیرانوند که گفته بود عشق و تعصب مربوط به دهه 60 است، عنوان کرد: می‌خواستم در همان برنامه روی خط بیایم و به او بگویم نباید درباره فوتبالیست‌های دهه 60 و شرایط آن زمان این‌طور صحبت کند. همه بازیکنان دهه 60 باغیرت بازی می‌کردند و به تیم‌شان تعصب داشتند. او حق نداشت برای سرپوش گذاشتن روی مشاوره غلط خودش، درباره دهه شصتی‌ها این‌طور صحبت کند. زمانی که ما بازی می‌کردیم پول بود اما این‌طور نبود که باعث شود بازیکنی پا روی دل هوادار تیمش بگذارد. هواداران پرسپولیس 3،4 روز پرالتهاب را به دلیل مشاوره‌ او پشت سر گذاشتند. جوابگوی این شرایط و این اتفاقات چه کسی است؟

پیشکسوت پرسپولیس افزود: در سال‌هایی که ما فوتبال بازی می‌کردیم، پیشنهادات مالی خوب هم مطرح می‌شد اما اکثر بازیکنان به تیم‌های‌شان تعصب داشتند. سال 1362 پیشنهاد 2 میلیون دلاری از دورتموند داشتم اما قبول نکردم و در ایران ماندم. همه کارشناسان در آن زمان به من گفتند که اشتباه بزرگی مرتکب شدم، اما معتقد بودم که نباید گذشته خودم را فراموش کرده و به هواداران پرسپولیس پشت کنم و در تیمم ماندم. همین اتفاق چند سال بعد برای من و محمد پنجعلی هم افتاد و با پیشنهاد خیلی خوبی از سوی باشگاه گسترش که در باشگاه‌های تهران حضور داشت، روبه‌رو شدیم. گسترش به ما پیشنهاد 7 میلیون تومانی داد اما من و پنجعلی قبول نکردیم، در صورتی که با همان پول در آن زمان می‌توانستیم یک آپارتمان 200 متری در منطقه‌ای خوب در تهران بخریم، اما با عشق و علاقه به تیم‌مان در پرسپولیس ماندیم، چون ما با حمایت هواداران و با حضور در پرسپولیس توانستیم به آن جایگاه برسیم و این موضوع را فراموش نکردیم.

 عربشاهی در واکنش به جدایی کریم باقری از پرسپولیس خاطرنشان کرد: باقری بازیکن بزرگی بود و در چند سال گذشته هم نقش پررنگی در موفقیت‌های پرسپولیس داشت، اما نمی‌توانیم بگوییم که همیشه در یک موقعیت و پست باقی می‌مانیم. همان‌طور که گفتم باقری شخصیت بزرگی است اما قبل از او هم خیلی از بزرگان پرسپولیس در این تیم بودند و بعد از مدتی‌ از جمع سرخپوشان جدا شدند. این خاصیت فوتبال است؛ یک روز می‌آیی و روزی دیگر می‌روی. در حال حاضر نقش افشین پیروانی در پرسپولیس خیلی اهمیت دارد و او باید با اقتدار مسائل و اتفاقات تیم را مدیریت کند.

وی درباره شرایط نقل و انتقالات پرسپولیس یادآور شد: پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی در فصل پیش‌رو کار به شدت سختی خواهند داشت. 2 قهرمانی لیگ و جام حذفی باعث شده هواداران انتظار بیشتری از تیم‌شان داشته باشند و آن هم موفقیت در آسیا است. همه ما شاهد هستیم که تیم‌های عربی و بویژه عربستانی‌ها چه سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام دادند و رقابت با آنها خیلی سخت شده است. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و باید برای لیگ قهرمانان آسیا نقاط ضعفش را تقویت کند. علاوه بر تقویت تیم، مدیریت باشگاه و کادرفنی باید بازیکنان را به لحاظ روحی و روانی آماده کنند. وقتی تیم آرامش و تمرکز داشته باشد می‌تواند در آسیا هم حرفی برای گفتن داشته باشد، این‌طور نیست که از الان خودمان را بازنده به حساب بیاوریم، می‌توانیم با غیرت و تعصب بالا و آماده‌سازی خوب کمبودهایی که داریم را جبران کنیم، به شرطی که از همین الان همه اعضای تیم متحد شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1341017

مهمترین اخبار ایران و جهان: