نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 11:20

آنتونوف: پای آمریکا هر روز بیشتر در باتلاق اوکراین فرو می‌رود

سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که پای واشنگتن هر روز بیشتر از دیروز به بحران اوکراین کشیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا بر این باور است که مداخله واشنگتن در جنگ اوکراین عمیق‌تر و عمیق‌تر شده است.

آنتونوف در واکنش به بسته جدید کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف گفت: پای آمریکا هر رو عمیق ‎ تر و عمیق‌تر در باتلاق بحران اوکراین فرو می‌رود. آمریکا همچنان شرایط شرق اوکراین را به سمت وخیم‌تر شدن سوق می‌دهد.

وی افزود: واشنگتن ده‌ها کشور را به تامین سلاح و مهمات برای رژیم زلنسکی وادار می‌کند و قصد ندارد که از هدف اصلی‌اش دست بکشد؛ «تحمیل شکست راهبردی به روسیه در میدان نبرد.»

دیپلمات روس تاکید کرد: سیاستمداران آمریکایی به منظور توجیه روند کورکورانه‌ای که برای حل مساله اوکراین در پیش گرفته‌اند، باید به موفقیت برسند و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، باید این هزینه‌ها را مصلحت‌اندیشانه جلوه داده و در جنگ با فدراسیون روسیه «دستاوردهایی» را به نمایش بگذارند.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد.

براساس اعلام این رسانه، بسته کمکی جدید به اوکراین شامل پدافند هوایی، مهمات توپخانه، سامانه هیمارس و خودروهای زرهی از ذخایر پنتاگون رسانه‌ای شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284217

مهمترین اخبار ایران و جهان: