نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 19:41

رسالت رسانه ها تزریق امیدآفرینی در جامعه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: رسانه‌ها می‌توانند امید آفرین یا اشاعه گر ناامیدی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به قلم قسم خورده است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند امید آفرین یا اشاعه گر ناامیدی باشند و آنها اقدامات دستگاه ها را روح می‌بخشند و امید است قلم زدن خبرنگاران در جهت اقدامات نظام باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: این نشست برای هم‌اندیشی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت است و ما برای ترویج این فرهنگ انسان ساز به تفکر و قلم اصحاب رسانه نیاز داریم.

اسدی به رشادت‌های سرداران، دلاوران و پهلوانان ایرانی اشاره کرد و افزود: این افراد اسطوره های تاریخ کشورمان هستند و باید آن‌ها را به نسل های کنونی و آینده معرفی شوند.

وی تصریح کرد: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین واقعیت‌ها در نظر گرفته شود و جوانان باید با تاریخ این سرزمین آشنا شوند.

اسدی با بیان اینکه وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگی است، اظهار کرد: اقداماتی مانند معیشت، مسکن، مددکاری و رسیدگی به امور جمیع ایثارگران و خانواده آنها را در کنار فعالیت های فرهنگی انجام می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه اگر خدمتی ارائه می‌شود در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: کارهای موثری توسط بنیاد شهید و امورایثارگران در استان از جمله عمل به طرح سپاس و سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مسولان موظف‌اند در قالب طرح سپاس جهت سپاسگزاری به خدمت خانواده های ایثارگران به ویژه شهدا و جانبازان بروند.

اسدی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶ هزار دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به ثبت رسیده است، تصریح کرد: ایلام در این خصوص، رتبه‌ی چهارم کشور را کسب کرد و همچنین برای اولین بار تجلیل از همسر جانبازان ۷۰ درصد صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: فعالیت دیگر در حوزه مسکن ایثارگران و شهدا  وام‌هایی به متقاضیان پرداخت شد و در خصوص تبدیل وضعیت افراد واجد شراسط هم طبق قانون چهار هزار و ۵۰۰ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند و در این مورد یکی از استان‌های پیشرو کشور هستیم.

وی در موضوع اشتغالزایی هم با اشاره به اینکه تاکنون به ۳۵۰ نفر وام اشتغال پرداخت شده است، تصریح کرد: ۱۵ درصد جمعیت فعلی استان خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان هستند و اگر به موارد گفته شده ایثارگران را اضافه کنیم این عدد به حدود ۳۵ درصد خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تاکید کرد: با تصویب برنامه ششم و حمایت نمایندگان مجلس، به سه هزار و ۱۰۰ نفر درصد جانبازی تعلق گرفت و بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ نقشی در خصوص تعلق درصد جانبازی به متقاضیان ندارد و این یک کار تخصصی توسط تیم کمیسیون پزشکی انجام می گیرد.

اسدی تصریح کرد: بازسازی ۳۰۳ تابلو در حوزه تبلیغات، روایت‌گری و انتقال فرهنگ به نسل جوان و آموزش ۲۴ راوی، برگزاری کلاس‌های قرآنی برای ۳۱۸ نفر و ساخت فیلم در سال جاری از دیگر کارهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326361

مهمترین اخبار ایران و جهان: