نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 17:26

راهیان نور فرصتی مناسب برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار است

زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: اردوی راهیان نور، یک کار بزرگ فرهنگی و فرصتی مناسب برای آشناسازی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی راهیان نور شمالغرب کشور، با بیان اینکه همه مسئولان در اجرای اردوهای راهیان نور به عنوان یک کار بزرگ فرهنگی مسولیت دارند، گفت: امیدواریم با جدیت به آن نگاه کنند و برای برگزاری مناسب این اردوها پای کار باشند.

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند نوجوانان و جوانان را به حماسه‌های دفاع مقدس و تاریخ کشور عزیزمان پیوند بزند، ابراز داشت: میزان آشنایی آنها را با دوران دفاع مقدس افزایش دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: اردوی راهیان نور همچنین فرصتی برای مسئولان امر است تا شرایطی سالم و مناسب را برای افراد به ویژه دانش‌آموزان فراهم کنند و آنها را در فضای مفرح و با نشاط با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا سازند.

رفیعی تاکید کرد: به برنامه راهیان نور نباید نگاه اداری داشته باشیم و هرچه در توان داریم باید وارد کار کنیم و بهانه‌گیری در این رابطه مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها می‌توانند برای تامین هزینه های اردوها از یک درصد اعتبارات فرهنگی و شاهد استفاده کنند، افزود: البته تمرکز باید بر روی اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به این اردوها باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، برپایی اردوی راهیان نور در شرایط کنونی که با جنگ رسانه ای و فرهنگی دشمن مواجه هستیم اشاره کرد و افزود: ضروری است تا نوجوانان و جوانان ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283217

مهمترین اخبار ایران و جهان: