نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 13:18

دیدار رئیس پارلمان ترکمنستان با نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا

رئیس مجلس ترکمنستان با مقامات کمیساریای عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌های ملی دیدار و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دنیاگزل گلمان‌آوا» رئیس پارلمان ترکمنستان با هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست «کایرات عبدالرحمان‌اف» کمیسر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌های ملی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در جریان این دیدار از جمله اثربخشی مشارکت ترکمنستان و کمیساریای عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های گسترده‌ای از جمله همکاری در ابعاد سیاسی، اقتصادی، زیست‌محیطی و انسانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنابر تاکید عبدالرحمان‌اف سازمان امنیت و همکاری اروپا به صورت کامل از سیاست خارجی متوازن رئیس جمهور ترکمنستان که عامل مهمی برای صلح و ثبات در منطقه و همچنین جهت گیری اجتماعی سیاست داخلی متمرکز به توسعه همه جانبه و توسعه هماهنگ جامعه مدرن است، حمایت می‌کند.

طی این دیدار دو طرف در مورد مسائل اقلیت‌های ملی و ادغام آنها در جامعه بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین در مورد چشم‌انداز ایجاد یک مشارکت سودمند متقابل در زمینه بشردوستانه به ویژه در حوزه علم و آموزش تبادل نظر و بر اهمیت ویژه‌ای که ترکمنستان به موضوع ادغام عمیق جوانان با علم جهانی، مطالعه زبان‌های خارجی که به نوبه خود نقش اساسی در توسعه همکاری‌های بین‌المللی دارند، تاکید کردند.

نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا با اشاره به بهره‌وری پارلمان ملی در زمینه اجرای حقوقی هنجارهای حقوق بین‌الملل در قانون‌گذاری ترکمنستان آمادگی خود را برای توسعه بیشتر دیالوگ سازنده با در نظر گرفتن پروژه و برنامه‌های مشترک موجود و جدید تایید کردند.

در چارچوب بازدید هیات کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از عشق آباد دیدارهایی در محل وزارت خارجه، تعدادی از وزارتخانه‌ها و ادارات، برنامه‌های فرهنگی از جمله بازدید از منطقه حفاظت شده فرهنگی و تاریخی «کنیارگنج» واقع در استان «داش آغوز» این کشور برنامه ریزی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282717

مهمترین اخبار ایران و جهان: