نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 02:23

ادامه حملات اوکراین به زاپروژیا؛ گروسی به کی‌یف می‌رود

به دنبال تشدید بحران در نیروگاه زاپروژیا بعد از تخریب سد کاخوفکا، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که از این نیروگاه بازدید خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تشدید درگیریهای نظامی در اوکراین به ویژه در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا، رافائل گروسی رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هفته آینده به کی یف سفر خواهد کرد و سپس از این نیروگاه بازدید خواهد کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، گروسی روز دقیق سفر خود را اعلام نکرده است.

گروسی در اواخر ماه مه نیز گفته بود که به مسکو سفر خواهد کرد اما تا کنون عهیچ برنامه ای از سوی وی برای سفر به روسیه اعلام نشده است.

سفر گروسی به اوکراین و بازدید از زاپروژیا در حالیست که آژانس اعلام کرده است تا نظارت خود بر این نیروگاه مهم را گسترش دهد. 

سال گذشته آژانس از استقرار چندین بازرس خود در این نیروگاه اتمی خبر داده بود.

شهردار «توکمک» در منطقه زاپروژیا یک شنبه شب از گلوله باران این منطقه توسط نیروهای اوکراینی با استفاده از راکتهای چند جانبه گراد خبر داده است.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: توکمک توسط شبه نظامیان اوکراینی زیر آتش است و حدود ساعت 22:30، نازی‌ها از طریق سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه به شهر حمله کردند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اولیه، گلوله باران با استفاده از راکت‌های دوربرد غیر هدایت شونده ساخت غرب انجام شده است.

علاوه براین، تخریب سد کاخوفکا که منبع تامین آب برای خنک کردن رآکتورهای نیروگاه زاپروژیا است مشکلات جدیدی برای این نیروگاه اتمی به وجود آورده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279061

مهمترین اخبار ایران و جهان: