نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 19:57

استاندار مازندران: تکمیل سد و محور هراز ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

استاندار مازندران در بازدید از پروژه سد و محور هراز گفت: براساس آخرین آمار، برای تکمیل پروژه سد هراز و جاده هراز اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که باید در سطح ملی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید محمود حسینی‌پور بعدازظهر امروز در بازدید از سد هراز و جاده جایگزین آن، با بیان اینکه آب منطقه‌ای متولی اصلی این پروژه است، اظهار کرد: تاکنون روند این پروژه کند بوده است و به نظر می‌سد که مهم‌ترین مسئله بحث تامین مالی است و بخش زیادی از اعتبار تعریف شده برای این پروژه محقق نشده است.

وی پروژه سد هراز را برای استان مازندران بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به محدودیت‌های اخیر به وجود آمده حوزه آبی در مازندران این پروژه جزو پروژه‌های استراتژیک محسوب می‌شود از این رو باید با سرعت تمام به اتمام برسد.

حسینی‌پور درباره جاده هراز نیز گفت: این جاده به طور موقت باهدف کنترل ترافیک راه‌اندازی شده و فعال است، به‌دلیل اینکه هنوز ایمنی لازم را ندارد دائمی نیست، اما باز کردن گره اعتباری اینجا جزو اولویت‌ها است.

استاندار مازندران از برگزاری جلسات بررسی راهکارهای تامین مالی این پروژه خبر داد و تصریح کرد: براساس آخرین آمار، برای تکمیل پروژه سد هراز و جاده هراز اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان نیاز است که باید در سطح ملی پیگیری شود.

وی ادامه داد: درخواست ما این است که آخرین مبلغ اعتبار مورد نیاز بیان شود تا از طریق تهاتر از مسیر مولدسازی که دولت و مجلس امسال تصویب کرده است اعتبار را فراهم کنیم.

حسینی‌پور در پاسخ به این سوال که با وجود گذشت ۱۶ سال از آغاز پروژه آیا می توانید زمان نزدیکی برای افتتاح این پروژه اعلام کنید؟ بیان کرد: اجازه بدهید همه بررسی‌ها را انجام دهیم تا پس از آن زمان موعد را اعلام کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به تقسیم وظایف برای زوایای مختلف پروژه و همچنین وضعیت پسماند، تاکید کرد: در حال حاضر مسؤولیت‌ها در شهرستان و قرارگاه مشخص است اما اولویت کار با تامین مالی است، انشالله به جمع‌بندی خواهیم رسید، بنا بر این است که چراغ این سد روشن شود.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291061

مهمترین اخبار ایران و جهان: